Esettanulmány címe:
iSTYLE - omnichannel kereskedelmi megoldások Közép-Európa és a Közel-Kelet meghatározó Apple Premium Reseller hálózata számára
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az iSTYLE márkanevet minden bizonnyal senkinek nem kell bemutatni, hiszen Közép-Európa és a Közel-Kelet meghatározó Apple Premium Reseller hálózata. Csak hazánkban 5 boltja és aktív webes megjelenése (webáruház, microsite-ok) mellett az Apple termékekhez kapcsolódó edukációs és B2B szolgáltatásairól is jól ismert. Közép-Európa szerte és a Közel-Keleten is országos retail hálózatokkal rendelkezik. Az iSTYLE elsősorban Apple termékek forgalmazójaként tett szert népszerűségére, ám kínálatában rengeteg további jól ismert márka termékei is megtalálhatóak, így az Apple-kompatibilis műszaki cikkek teljes ökoszisztémáját forgalmazza.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az iSTYLE vezető Apple Premium Reseller Közép-Európa és a Közel-Kelet régiók valamennyi üzletláncának és webes értékesítésének, valamint webes szolgáltatásainak összehangolása, a webáruházak kialakítása, továbbfejlesztése, integrációja, automatizálása volt a feladatunk. Vízió szinten pedig ezen rendszerek egészének omnichannel szemléletű digitális értékesítési megoldássá építése volt az együttműködésünk fókusza.
Az iSTYLE az Oander egyik legrégebbi e-kereskedelmi ügyfele, 2014 óta dolgozunk vállvetve együtt. Mivel jelenleg a régió 9 országában vannak jelen és terjeszkedésük folyamatos, ezért mára az iSTYLE Közép-Európa egyik legnagyobb Magento alapú webáruházává nőtte ki magát. Az egyes piacok kiszolgálása egy közös Magento installációból történik, ahol egy igen komplex funkciókészlettel és sokféle külső integrációval rendelkező webáruházról beszélünk.
A projekt átvételekor, 5 évvel ezelőtt a portál még Magento 1-en futott, ami egy legacy kódbázis volt. 2018-ban a Magento 2-re való váltással együtt történt meg a kódbázis lecserélése, mely fokozatosan, webshoponként történt meg, éppen ezért közel háromnegyed évig két rendszer szupportálását kellett kiszolgálnunk, maga a teljes átállás pedig tulajdonképpen 9 webáruház élesítésével és annak minden feladatával járt együtt.
A párhuzamosított munkálatok alapos szervezést és körültekintő tervezést igényeltek, hiszen a webshop sajátossága, hogy gyakran futtatnak rajta nagy terheltséggel járó kampányokat (például: új Apple termékek bevezetése, iPhone launchok, Black Friday, stb.), így erősen performance optimalizált kódbázist kellett szállítanunk, ami igen jól teljesített a 2018-as kampány időszakban, egyúttal a projekt magas rendelkezésre állást is kíván miattuk.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Online és Offline retail “házassága”
Aki ismeri az iSTYLE-t, az tudja, hogy a vállalat az online jelenlét mellett nagyon erős offline lábbal is rendelkezik. Ilyen projekteknél kiemelt szerepe van az online és a retail omnichannel szemléletű összehangolásának. A Magento 2-es átállás során fel kellett készíteni a webshopot sok raktárkészlet egyidejű, párhuzamos szálon való kezelésére, az állandóan változó készletadatok gyors aggregálására és újrakalkulására, valamint a készlet elérhetőségből származó üzleti logikák kiépítésére.
Magento modulfejlesztések
A Magento 2-es átállás számos, a Magento 1-es rendszerben használt funkció és üzleti folyamat új rendszerben való leképezését jelentette. Már az MVP szakasz is több tucat komplex és egyedi modul fejlesztésével járt. Mára már a webáruház közel 120 Magento modult tartalmaz, ezek egy része központilag használt funkció, másik része az egyes országok és célpiacok speciális igényeit, üzleti folyamatait elégíti ki.
UX design és sablonfejlesztés
Az iSTYLE webáruház ergonómiai szerkezete az Oander Hodor alapsablonjára épült, ám attól igen nagymértékben eltérő, egyedi designt kapott. Az átalakítást komoly ergonómiai tervezés előzte meg, melyet az Oander készített el, a UI design-t pedig a megrendelő házon belül szállította le.
Rendszerintegráció és automatizáció
A webáruház mögött az integrációs folyamatokat az OANDER Connect nevű middleware termékünk szolgálja ki, amelynek feladata, hogy menedzselje és rugalmasan bővíthetővé tegye a készletmozgások, rendelések, termékek és vásárlói információk skálázható szinkronizálását. Így az az egyes célszoftvereket (webáruház, ERP, CRM, stb.) nem közvetlenül egymással kapcsoljuk össze, hanem egy központi „hub-hoz” illesztjük.
Üzemeltetés
A projekt jelentős mérete, a rendszeres és nagy terhelést jelentő kommunikációs kampányok miatt a megújításnál kulcskérdés volt az üzemeltetés kérdésköre. A téma körbejárása után a választás az Amazon Web Service-re (AWS) esett.