Esettanulmány címe:
Termelésirányító rendszer fejlestése a Nyomdaipari Szolgáltató KKT. -nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Nyomdaipari Szolgáltató KKT.
1986 -ban alapított családi vállalkozás, mert folyamatosan bővült, fejlődött míg elérte mai méretét.
Folyamatos szakmai fejlődésüknek köszönhetően jelentős szereplői a debreceni nyomdaiparnak.
Éves árbevételük meghaladja a 320 millió forintot, alkalmazotti létszám jelenleg 25 fő.
Három különálló nyomdai területen is dolgoznak. Jelen vannak a hagyományos ofszet technológiában, a diitális nyomdatechnikáan és a flexo cimkegyártás területén is. Két saját telephellyel rendelkeznek. A dinamikus fejlődés ellenére is megmaradt a cégben a család hangulat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A nyomda méretének növekedésével egyre több ügyfelet kellett kiszolgálni. Ez egyre növekvő adminisztratív terhet jelentett és egyre több erőforrást emészetett fel. Emellett a nyomdaipar is átalakult, már nem volt megfelelő ha egy árajánlat 2-3 nap alatt készült el, a megrendelők azonnali pár órán belüli reakciót vártak el. A csomagolástechnikai piacra való belépést követően egyre több multi céget is a megrendelőik között köszönhettek, így viszont drasztikusan megnőtt a termékek gyátás során való nyomonkövetési és minőség ellenőrzési igénye. Az adminisztráció excel táblák, word dokumentumok, e-mail -ek és telefonhívások segítségével történt. A munkaszám növeledésével nehézkessé vált az adatok és az ügyfél kommunikáció visszakereshetősége és ellenőrízhetőség. Ezekre a problémákra kellett megoldást találni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megoldást egy termelés irányító szoftver bevezetése jelentette.
Ennek előnye, hogy a korábbi több csatornánk folyó komunikációt és adminisztrációt egy közös felülete terelte, ezálltal az ügyfelekkel való kommunikáció és adatkezelés átláthatóvá, kereshetővé, nyomonkövethetővé vált.
Az árajánlatok elkészölése és ügyfélnek kiküldése az 1-2 napos időtartamról mindössze 2-10 perces időre csökkent. A gyártésok, ügyféligények adminisztrációja is a rendszerbe került, így mindíg minden munkáról pontosan tudni lehetett, hogy hol tart, ki, mikr, mit, hogyan és miért csinált. Ha bármi hiba történt, akkor könnyen és gyorsan ki lehet deríteni az okot, és megelőzhetővé vált, hogy legközelebb újra előjöjjön ez a probléma.
Összességében jelentősen sikerült csökkenteni a dolgozók adminisztratív terheit (munkaerő létszám növelés nélkül), a gyártás pontossági, minőségbiztosítás jelentősen javult, az ügyfelek kiszolgálásának és tájékoztatásának ideje jelentősen javult, az automatikus utókalkuláció és a pontos termelési adatoknak köszönhetően csökkent a gyártási selejt és növekedett a profit.
A rendszer távolról is elérhető lett, így a tulajdonos akár nyaralás közben is kézben tudja tartani a teljes cégek.