Adatlap


Esettanulmány címe:
Kisvállalat informatikai rendszerének a felhőbe költöztetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél egy Maglódi ipari szerelvény forgalmazó vállalkozás, amely külföldről importálja a forgalmazott termékeit és saját raktárral rendelkezik. Több mint 10 főt foglalkoztat, akik többnyire a kereskedéssel foglalkoznak. Ipari nagyvállalatokat és további kiskereskedőket szolgálnak ki.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A munkát nagyrészt a telephelyen végzik, de van néhány mozgó kereskedő, akik az ügyfelekhez is kijárnak személyesen és távolról kell, hogy elérjék a céges adatokat. A helyi szerver elavult, régi és lassú. Lokálisan tárolják az adatokat és az adatmentés is folyamatos teher. A levelezés gyakran akadozik, rengeteg SPAM kerül be a rendszerbe és előfordulnak vírusos üzenetek is.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Microsoft 365 Vállalati verzió bevezetésével a teljes céges levelezést egy nagyvállalati színvonalú, megbízható, vírusmentes levelező szerverre költöztetnénk. A céges adatokat a OneDrive vállalati felhő tárolójába (Sharepoint) töltenénk fel, amit könnyedén el tudnak érni bármilyen számítógépről vagy akár mobil eszközről. Az adatok biztonságos elhelyezéséről innentől fogva a Microsoft gondoskodik, amik legalább 3 példányban vannak tárolva a felhőszolgáltató szerverein. A rendszer rugalmasan skálázható, ezért költséghatékony. Pontosan annyi felhasználóra kell csak előfizetni, akik valóban használják a rendszert. Ha a cég idő közben tovább bővülne, könnyedén hozzá lehet adni további felhasználókat. A hatékony csapat kommunikációt a Microsoft új szolgáltatása segítené, a Teams. A közösségi médiában megszokott felülethez hasonlóan, egyszerűen lehet csevegni vagy videó hívásokat indítani a céges munkatársakkal, illetve a meghívott külsős szakértőkkel, partnerekkel.