Esettanulmány címe:
Spritz: érintésmentes mobil rendelés és fizetés a vendéglátóhelyeken
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
SPRITZ International Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
1. AZ ALAPÖTLET
Mindenki utál sorba állni. Ha egy asztaltársaság szórakozik egy vendéglátóhelyen, senki sem szeret felállni és a pulthoz menni, hogy rendeljen egy újabb kört. Nem csak a hosszú várakozás miatt, hanem mert addig is kimarad az illető a társaságból.
2019-ben megszületett az ötlet: mi lenne, ha egy mobil alkalmazással, az asztalokon lévő QR kódok segítségével lehetne rendelni?
2. MEGOLDÁS A HIPER-X TERMÉKVONALBÓL KIALAKÍTOTT SPRITZ:
• Egy APP, amivel egy szűkített itallapról az asztaltól lehet GYORSAN és EGYSZERŰEN rendelni (és kártyával azonnal fizetni is, borravalózási lehetőséggel)
• több és gyakoribb a fogyasztás, mivel nem kell senkinek kilépnie a társaságból, amíg rendel
• nem gond, ha várni kell, DE akár hamarabb is tud rendelni, hogy megérkezzen az újabb kör, mire elfogy mindenkinek az itala
• Minden asztalon egyedi QR kód, ami alapján a Spritz felismeri a helyet és betölti az ital/étellapot
• Regisztrált vendég bejelentkezik, összeállítja és elküldi a rendelését, amelyet kényelmi díjjal növelve a rögzített bankkártyájával ki is fizet
• Pultos elkészíti a rendelést, amelyet vagy kivisz a pincér, vagy sorszámot kap a vendég és érte megy
3. AZ ÜZLETI MODELL
Előnyök a vendéglátóhely számára: Nagyobb forgalom, akciózási lehetőség, a pultosnak nem kell a fizetéssel foglalkoznia
Spritz üzemeltető: Bevétel a kényelmi díjból és hirdetésekből bevétel
Promoterek: Egyénre szabott hirdetési és akciózási lehetőség - a termékek adott ideig az itallap tetején
Egyedi akciók lehetősége (pl. minden 6. ital ingyen, kényelmi díj átvállalása ha van legalább 2 termék a rendelésben.
Célzott promóciók lehetősége (pl. Kisrablóban akciózni csütörtökön 16-18 között)
Pontos információk a fogyasztásról (mikor, hol és mit)
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
2019-ben megalakult a Spritz International Kft, a EuroMACC Kft. pedig a Hyper-X tömeges számlázó és ügyfélkezelő keretrendszerére építve elkezdte a rendszer megvalósítását, melynek főbb funkcionális egységei a mobil app, a pultos app és a központi feldolgozó modul.
Az üzleti modell szereplői a vendégek, a pultos, az üzletvezető és a Spritz kft. Fókuszcsoportos egyetemisták első prioritás szerinti ötlete: A Spritz megoldással jelentősen lehetne javítani a kocsmai élményt.
Idő közben a globális Covid-19 járvány még aktuálisabbá tette a mobil applikációval történő rendelést.
2020-ban elkészültek a szoftverkomponensek és megkezdődött a rendszer tesztelése mind Magyarországon, mind pedig külföldön.
A karantén intézkedések megszűnésével és a vendéglátóipar újraéledésével megindulhat a potenciális partnerek beszervezése (promoterek, kocsmák)