Esettanulmány címe:
Komplex hibabejelentő és CAFM rendszer kialakítása – Opteamus CAFM
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
ingatlanügyletek
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A White Star Real Estate Kft. piacvezető az ingatlanpiaci szolgáltatások teljes spektrumán, hiszen magas szintű vagyon- és ingatlankezelési bérbeadás, kivitelezési-, energia menedzsment, valamint műszaki felügyeleti szolgáltatást is nyújt ügyfelei részére.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A White Star Real Estate Kft. egy olyan komplex, de ugyanakkor testreszabható hibabejelentő és CAFM rendszert keresett maga és ügyfelei számára, amelyet képessé tehető arra, hogy leginkább cégük igényeinek megfeleljen. Már a projekt kezdetén a White Star részéről magas szakmai tudás állt rendelkezésre és cégünk nyújtotta a rendszer megvalósításához szükséges informatikai támogatást.
A projekt első fázisban a hibabejelentő portál kialakítására került sor. Ez magában foglalta a hibabejelentések kezelését, az ügyfelek körlevél formában történő kiértesítésének a képességét, a fontos dokumentumok kezelését (tűzvédelmi szabályzat, házszabály...) A második fázisban került kialakításra, hogy a rendszer képes legyen idősorosan tárolni az Épületekben működő, és Bérlőkhöz kapcsolódó Mérőket, és azok óraállásait, négy közműre vonatkozóan. A White Star aktív szakmai közreműködésével elszámolási algoritmus került megvalósításra. A megvalósítás részét képezte tömeges melléklet generátor elkészítése is, ami a Bérlők felé történő havi, éves vagy záró elszámolás alapját képezi. A harmadik fázis részét képezte a Karbantartások tervezése és kezelése.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A projekt eredményeképpen egy olyan teljeskörű CAFM rendszer kerület kialakításra, ami az egyik oldalról felhasználóbarát és modern hibabejelentő felületet biztosít a Bérlők számára, másrészt a White Star munkatársai képesek a közművek akár tömeges, akár egyedi értékeinek rögzítésére és ezen információk alapján a rendszer Bérlőnként automatikusan elkészíti a bérlői mellékleteket, amely melléklet részletezi a rájuk eső közös és egyedi mérők elszámolását. Opteamus rendszer az így előállított adatokból az pénzügyi rendszer felé is riportál. Az így kialakított rendszer segítségével a felelősség és az elszámolás egyértelműsége végett minimálisra csökkenthetők a konfliktusok, amely az üzemeltetést megrendelői és szolgáltatói oldalról is egyformán előfordulhat. Az ügyfélbarát, jól definiált bejelentői felület megkönnyíti a Bérlői bejelentések kezelését, a jól szervezett karbantartás pedig segít megtartani a magas szolgáltatási színvonalat.