Esettanulmány címe:
Egy szerszámgyártó- és kereskedő kisvállalkozás fejlesztése az eCOM BiS bevezetése által.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az 1996-ban alakult, országos kereskedelmi hálózattal rendelkező szerszámgyártó- és kereskedő vállalkozás meghatározó piaci szereplő a szerszámkereskedelem piacán. A 15 fővel működő vállalkozás a kkv szektor tagjaként jelentős szerepet játszik a hazai gazdaságban. A cég közel 800 viszonteladóval tart fent kapcsolatot, melyből mintegy 400 stabil partnernek tekinthető. Partnereik között valamennyi jelentősebb szerszám nagy- illetve kiskereskedő megtalálható. Mindezek mellett számos kisebb végfelhasználó és egyéni vásárló alkotja egyre bővülő vevőkörüket.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalkozás gyakorlatilag számlázó programon és iktató rendszeren kívül nem használt más típusú szoftvert, azonban előirányoztak egy olyan beruházást, melynek keretében egy B2B és egyben B2C webáruház létrehozása volt a cél egy komplex, minden folyamatra kiterjedő vállalatirányítási rendszer bevezetésével együtt úgy, hogy a webáruház minden tekintetben összekapcsolt legyen a vállalatirányítási rendszer összes moduljával.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A vállalkozás működési folyamataiba az alábbi célterületeket érintően került bevezetésre vállalatirányítási rendszer:
- pénzügyi, számviteli terület
- beszerzési, logisztikai terület
- vállalati CRM, értékesítés terület
- gyártási terület
- humán erőforrás menedzsment és bérszámfejtés
- kontrolling és döntéstámogatás
- elektronikus iratkezelési megoldás
- internetes értékesítés (vállalati webáruház)
A vállalatirányítási rendszer és a hozzá kapcsolódó vállalati webáruház segítségével optimalizálásra kerültek a cég belső folyamatai a munkaerő-ráfordítások, a raktárkészletek, ennek következtében évről évre kimutatható megtakarítások jelentkeznek, melyek tovább erősítik a kft. fejlődési lehetőségeit. Gyakorlatilag az összes folyamatra kiterjedő szabályozott működtetési és ellenőrzési rendszer került kiépítése, az ehhez kapcsolódó személyi kompetenciák, döntési jogkörök pontosan meg lettek határozva és a szükséges információs hátteret is megteremtették.