Adatlap


Esettanulmány címe:
e-Számla küldési és fogadási rendszer bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Nemzetközi futár és fuvarozó cég. Hazánkban körülbelül 700 munkavállalóval és éves 10 milliárd forintos árbevétellel.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cég szeretett volna hiteles elektronikus számlát kiállítani, azonban biztonsági és gazdasági szempontból nem tartották megfelelőnek a számlázás kiszervezését online számlázóhoz. A jogszabályi környezetet megvizsgálva jutott el hozzánk a szervezet.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A hiteles e-számla feltétele az elektronikus aláírás, ezért minden egyes kiállított számlát alá kell írnunk. Mivel ez egyesével szinte lehetetlen, ezért egy nagy teljesítményű aláíró szervert telepítettünk az ügyfélnél, amely tömegesen tudja aláírni a dokumentumokat anélkül, hogy meberi beavatkozás szükséges lenne. Az SAP számlázó rendszerüket REST API interface-en keresztül összekötöttük a szoftverrel, így a folyamat teljesen automatikus, és észrevétlen a felhasználó szempontjából. Az ügyfél a bevezetést követően meg tudja spórolni a számla kiküldésének és nyomtatásának díját, ami több millió forint megtérülést eredményez a szervezet életében. Az e-számla küldés után a fogadásra is külön projektet indítottunk. A rendszer segítségével hitelesen tudja a szervezet a beérkező számlákat kezelni akár papír alapúról, akár elektronikusról beszélünk. Ezen kívül a NAV 2.0-nak és beépített OCR technológiának köszönhetően a számla feldolgozási ideje is az átlagos 1,5 percről, 18 másodpercre csökkent. Ezzel hatalmas erőforrásigénytől óvtuk meg az ügyfelet.