Adatlap


Esettanulmány címe:
MKB-Euroleasing
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az MKB Bank Zrt. első sikeres hazai nagybanki privatizáció során nemzetközileg elismert, hazájában jelentős szerepet játszó pénzintézet, a német BayernLB szerzett többségi részesedést a bankban. A Bank a 80-as évek végétől kezdve továbbfejlesztette a lakossági bankszolgáltatásokat, a pénz- és devizapiaci valamint a tőkepiaci tevékenységét. 2001 végére az értékpapír-kereskedelmi tevékenység integrációjával az MKB Bank univerzális bankká vált, stratégiai érdekeltségei révén egyedülálló, komplex szolgáltatásokat nyújtva ügyfelei részére. Az MKB-Euroleasing 1991 óta segíti vállalati ügyfeleit. Szoros importőri és autókereskedői kapcsolatai révén személyre szabott ajánlatokat képes biztosítani kiterjedt ügyfélkörének. Az autófinanszírozási üzletág 2015-ben az MKB Pénzügyi Csoport teljesértékű leányvállalata. A nemzetközi tapasztalattal rendelkező menedzsmenttel célul tűztük ki, hogy autófinanszírozóból univerzális lízingvállalattá fejlődjön az MKB Euroleasing.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Mivel a négy oldal alapvetően különböző tartalmú landing volt, ez felvetette a kérdést, hogy mi is számít lead-nek az Euroleasing szempontjából? Kiderült, hogy a négy landing oldalból mindössze kettőn keresztül érkezik olyan lead, ami az Euroleasing számára bevételt is termel.A végletekig részletes kulcsszókutatással folytatódott a munka, ez azonban meglepő módon nem vezetett eredményre: a szóba jöhető kulcsszavak 95%-ára az Ügyfél már hirdetett. A költést közelebbről megnézve azonban azt lehetett látni, hogy korábban a hirdetési költség harmadából a gyengébben konvertáló oldalra terelték a forgalmat. Így egyedül a budget reallokálásával nagyjából 30- 40%-os javulására nyílt lehetőség - csakhogy ez még kevés volt a cél eléréséhez.Ki kellett deríteni, hogy a rengeteg keresési kifejezés közül, amire az Ügyfél hirdetett, mi volt az, ami ténylegesen jól konvertált, és mi az, ami nem. Itt keresési kifejezésről van szó, nem kulcsszavakról! Analyticsben leszűrve ezeket az elmúlt egy évre egy több, mint 26.000 soros táblázat lett az eredmény. Olyan kifejezések után kutattunk, melyek gyakoriak a keresésekben, majd erre leszűrve megnéztük, hogy ezek a kifejezések konvertáltak-e. Ha igen, akkor megtartottuk, ha nem, akkor átemeltük őket a negatív kulcsszavak közé. Kiderült például, hogy sokan keresnek a “kalkulátor” kulcsszóra. Egy adatbányászati eszközzel az úgynevezett N-gramokhoz nyúltunk: megkerestük azokat a 2-gramokat, amik a konverziókban legalább háromszor előfordultak. 19 olyan kifejezést találtunk, melyben szerepelt a “lízing kalkulátor” és 16 olyat, amiben szerepelt az “autóhitel kalkulátor”.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A fenti kifejezésekből a hirdetéscsoport beállítások és a negatív kulcsszavak is tisztázódtak - ideje volt precízebben beállítani a fiókot. Követtük a Broad Match Modified - Exact bontást, a jobban teljesítő városok pedig kaptak egy kis bid modifier-t. Külön kampányba emeltük továbbá a brand kifejezéseket, mert az “euroleasing” kifejezésre az első 2 organikus találat nem a legillusztrisabb, és ez a landing nem is konvertált jól. Picit több kampányunk lett, mint amennyi volt, de jobban átláttuk a struktúrát és célzottabb hirdetésekett tudtunk írni.A remarketinget illetően még nagy reményeink voltak, azonban a Google idővel letiltotta ezeket a hirdetéseket, ugyanis a hiteltermékek promotálása szembemegy az irányelveivel. Bár más platformmal - például Facebook-kal megoldható lett volna, végül nem vontunk be új csatornát, mivel egyrészt lejárt a 90 napos határidőnk, másrészt enélkül is sikerült elérni az eredeti lead-ek számának 208 %-át. További esettanulmányok: https://7blog.hu/marketing-esettanulmany/#esettanulmany