Esettanulmány címe:
Mini CRM rendszer fejlesztése és bevezetése Budapesti Élelmiszer Ipari Aggregátor cégnél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Budapesti Élelmiszer Ipari Aggregátor cég, amely megfelelő logisztikát, fogyasztói kényelmet, elérhető és tervezhető választékot, megfelelő minőséget és marketinget biztosít a a kistermelők és vevők számára. Ezen cég szolgáltatásai:
1. termelők felkutatása, a termelőktől beérkezett termékek megfelelő feldolgozása, címkézése, raktározása és szállítmányozása, illetve ehhez szükséges back office tevékenység.
2. A digitalizáció és a digitális szolgáltatási megoldás. Ebbe beletartozik a teljes folyamat adattámogatása egy ellátási lánc szoftver (mini CRM rendszer) segítségével. Mindez nagymértékben megkönnyíti a termék nyomon követhetőséget, és a folyamatos termékfejlesztés segítségével a szoftver arra is képes, hogy a fogyasztó visszakövetheti a termék teljes értékláncban töltött életútját.
3. Minőségbiztosítási rendszer
4. a kommunikáció és marketing
A cég kisvállalkozás.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az előző pontban bemutatott Élelmiszer Ipari Aggregátor cégnek nem volt meg a 2. pontban részletezett szoftvere, amelyben az ellátási lánc szereplőinek adatait és termékeit, valamint ezek raktározását, szállításra való összekészítését illetve back office tevékenységét nyilván tudta volna egységesen tartani.
A fentieken felül a szoftver kiegészült egy HR, Riport és sales modullal, így megkapva a mini CRM rendszert.
Az ügyfél a komplex megoldást nyújtó szoftver segítségével digitalizált kistermelői élelmiszer ellátási lánc szolgáltatóvá vált, ahol a vállalat összes információja egyszerre elérhető.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A mini CRM rendszernek köszönhetően az ügyfélnél az adminisztrációs terhek csökkentek, az erőforrás hatékonyság kihasználtság pedig növekedett. A folyamatok átláthatóvá és gyorsabban kezelhetővé váltak. A riport modulban különböző szempontok alapján generálható kimutatásoknak köszönhetően a vezetői döntéseket is könnyedén elő lehet segíteni, a terv és tény adatok összehasonlítása, illetve az aktuális értékesítési stratégiát is gyorsan lehet a piaci trendekhez igazítani. A raktár kihasználtság optimalizálása egyszerűsödött.
Mini CRM rendszer funkciói:
• Pénzügy és számvitel modul a pénzügyi folyamatok követésére és kezelésére nyújt megoldást
• Ellátási lánc modul által átláthatóvá válnak a vállalat logisztikai folyamatai
• Raktárkezelés modul
• Sales és marketing modul
• HR modul
Rendszer jellemzői:
o Modern SaaS (Software as a Service) alapú felhő szolgáltatás
o Bárhol, bármikor és bármilyen eszközön működik
o A szerveren tárolt adatok jogosultsági szinteknek megfelelően láthatók, elérhetők
o Könnyen és gyorsan bevezethető
o Más szoftverekkel amennyiben a szükséges feltételek adottak integrálható.
o Felhasználóbarát, amely könnyen használható és gyorsan átlátható a működése
o A felület több nyelven elérhető (magyar és angol)
o Biztonságos
o A méretezhető és a skálázható
A szoftver tervezése, fejlesztése és kezelhetősége során az innováció irányát az egyszerű használhatóság határozta meg, ezért a teljes üzleti tevékenységre kiterjedő költséghatékony termék jött létre.