Esettanulmány címe:
Microsoft M365 szolgáltatások bevezetése + Virtuális admininsztrációs környezet kialakítása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, halászat
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A projektben szereplő ügyfelünk egy több társaságot magába foglaló cégcsoport tulajdonosa. Magyaroroszág déli megyéiben több száz hektáron végez mezőgazdasági termelőtevékenységet. Saját gépparkkal, szárítóüzemekkel, terménytárokkal rendelkezik. Éves árbevétele a cégcsoportnak meghaladja a 4 milliárd forintot. Főbb termesztett növények: őszi búza, cukorrépa, őszi káposztarepce, napraforgó, kukorica. Alkalmazottak száma több mint 50 fő.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cégvezetés és a tulajdonosi kör részéről a cégcsoport hatékonyabb működést célzó szervezeti és szerkezeti átalakítások váltak szükségessé. A változások célja egy a centralizált működési modell létrehozása volt, annak érdekében hogy a különböző telepehelyeken futó párhuzamos folyamtok egyszerűsödjenek és optimalizált módon kerüljenek végrehajtásra. Továbbá egységes szervezeti struktúra jöjjön létre a cégcsoporton belül és az operatív tevékenységek a cégközpontba kerüljenek át.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az IT szemszögéből az alábbi problémák kerültek megoldásra:
- Egységes dokumentumkezelés kialakítása:
cégcsoport dokumentumai az M365 SharePoint rendszerbe a cégstruktúrát és a feladatköröket figyelembevéve feltöltésre kerültek, ahol a dokumentumokhoz a hozzáférés az egyéni jogosultsági szinteknek megfelelően került beállításra. Így a felhasználók a dokumentumokat bárhonnan elérhetik, módosíthatják akár egy Internetes böngészőn keresztül is. Ez nagyban elősegít a mobilitást és a csoportwebhelyek létrehozásával a közös munkát. További funkciók bevezetése jelenleg is folyamatban van például a dokumentumok címkézésének bevezetés, hogy tartalom szerinti szűréssel a kritikus információk ne kerüljenek ki a cégcsoportból. (DLP)
-Vállalti levelezés központosítása: a különböző szolgáltatóknál lévő email szolgáltatások implementálásra kerültek az M365 Exchange rendszerbe. A levelek a régi szolgáltatásból migrálásra kerültek az új levelező rendszerbe. A hatékony munkafolyamtok elvégzése érdekében megosztott, csoport postaládákat hoztunk létre. A központi management nagyban egyszerűsödött, ha a egy dolgozó jött vagy kilépett a cégcsoportból. A levelek átirányítása, a postafiókok mérete, a csatolható mellékeltek nagysága nagyban hozzájárul hogy mind a felhasználók mind a vezetés sikeresen értékelte az átállást.
-MS TEAM csoportokat alakítottunk ki, a közös munka így még egyszerűbb lett! A céges értekezletek, dokumentumok gyors megosztása mind az izolált céges környezetben történik.
-Az egyes felhasználók gépein futó irodai alkalmazások cserére kerültek a Microsoft M365 csomag részét képező Word, Excel szoftverek kerültek telepítésre. Ezzel nagyon sok kompatibilitási problémát megoldottunk a cégen belül. Mindenki a legújabb és legfrissebb szoftvereket használhatja.
A Microsoft M365 csomagjai havi előfizetése konstrukcióban kerültek bevezetésre, így mindig naprakészen az aktuális felhasználók száma szerint lehet alakítani növelni vagy csökkenteni a licencek darabszámát.