Adatlap


Esettanulmány címe:
Integrált vállalatirányítás bevezetése gyártással, nagykereskedelemmel foglalkozó ügyfelünknél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk egy 10-20 fő között foglalkoztató nagykereskedelemmel foglalkozó cég, saját branddel és termékekkel. A termékeket külsős alvállalkozókkal bérgyártatja, de a gyártási folyamat felügyelete, R&D házon belüli. Magyarországon kívül elsősorban V4 területre szállít. A termékek prémium kategóriába sorolhatók. Ebben a prémium kategóriában Magyarországon közepes méretű konkurenciával rendelkeznek, árképzésük is ennek megfelelő.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A termék bevezetése előtt nagyon sok folyamat kézzel működött, ill. különböző szigetrendszerek használatával, kisebb dobozos termékek segítségével. A következő problémákat kellett megoldani. Ügyfélkommunikáció hatékonyságának növelése: a különböző csatornákon történő kommunikáció nem volt megfelelően rendszerben kezelt, elvesztek információk. A bejövő rendelések kezelése egységes rendszerben: e-mailen, faxon, telefonon, egyéb módon érkező rendeléseket közös csatornára kellett terelni. Készletkezelésben megoldandó feladat volt a több raktár használata, a gyártás alatt lévő termékek kezelése, a foglalások, prioritások, projektek kezelése. Külső rendszerekkel való összekötés, mint pl.: EKAER, NAV, könyvelés és a bérgyártók által használt rendszerek. Vezetői kérdésekre kell gyorsan tudni választ adni, ami a bevezetés előtti táblázatos és gyakran papír alapú nyilvántartásokból nehéz volt. Árajánlatok, szerződések és egyéb dokumentumok kezelése is megoldásra várt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Ügyfelünknél bevezetésre került az általunk fejlesztett vállalatirányítási rendszer. A fejlesztést és testreszabást követően a bevezetési időszakban közösen beparamétereztük a rendszer, oktattunk és segítettünk az átállásban. A megoldandó problémákban leírtakat a rendszer egy helyen integráltan tudja kezelni. Megszüntettük a szigetrendszereket, papíralapú nyilvántartást, táblázatokat. A kommunikáció egységes lett, az viszonteladó partnerek a cég saját portáljára tud belépni, és ott a rögzített szerződéses feltételeik szerint leadni a megrendeléseit, kezelheti a kiszállítási időpontokat, számlákat. Az egyedileg gyártott termékek műszaki rajzait a rendszerben megadott paraméterek alapján generálják, amit közvetlenül tudnak fogadni a gyártók. A készletek és listák világosan láthatók a rendszerből, realtime információk állnak rendelkezésre a vezetőség számára. A termékkel többek között elértük, hogy az automatizálható, ismétlődő folyamatokra ne kelljen fölösleges erőforrást allokálni, helyette a növekedésre és innovációra lehet koncentrálni. A bevezetést követően a cég további termékek gyártásába és forgalmazásába fogott, és növekedést is ért el.