Adatlap


Esettanulmány címe:
Microsoft Power BI bevezetés az Agroparkban (Euro Noliker Kft.)
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az AGROPARK (Euro Noliker Kft.) ma Magyarország legnagyobb márkafüggetlen mezőgazdasági gépkereskedése. Kisteleki telephelyeiken mindenféle mezőgazdasági gép (traktor, kombájn, nem önjáró eszközök, stb.) beszerzésével, javításával, alkatrész beszerzésével, értékesítésével, lizingjével foglalkozik. A Telephely szervízcsarnokában egyszerre 40 traktort tudnak szerelni és a szerelési folyamat teljes ciklusát helyben végzik. A kisteleki telephelyeken nagyjából 130-an dolgoznak 1 műszakban. Az elmúlt 5 évben több mint 2 500 mezőgazdasági gépet értékesítettünk, több mint 50 milliárd Forint értékben! Ez évente több mint 500 db eladott mezőgazdasági gépet jelent, 10 milliárd Forint feletti értékben! 100%-ban magyar cég, átláthatatlan cégstruktúra és külföldi tulajdonos nélkül Az Axiál, a KITE és az Agrotec után az AGROPARK Magyarország összes mezőgazdasági gépkereskedője közül 4. legnagyobb forgalmú kereskedés!
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Mint minden komoly informatikai, azon belül adat háttérrel rendelkező vállalkozás, az AGROPARK is eljutott arra a szintre, hogy a beérkező adathalmazból valamilyen vezetői szinten értelmezhető, aggregált adatokat tartalmazó riportot szeretne. A riportoknak az AGROPARK működését tekintően napi/havi/negyedéves/éves szinten kell feltárnia a cégvezetés felé a legfontosabb KPI-okat (key performance index = mérőszámok, ami alapján a működés mérhető vissza), hogy a legjobb üzleti döntéseket tudják meghozni minden esetben. Az adminisztrációs felületen ugyan használva volt már grafikus megjelenítés az eladási, gépjavítási folyamatok különböző értékeinek megtekintésére, de minden esetben, amikor az AGROPARK új adatok megjelenítését kérte, akkor egy aránylag komoly fejlesztés implikálódott: - Az adatot össze kellett szedni - Meg kellett találni a megfelelő aggregációt - A megjelenítési eszköz minden esetben rugalmatlan volt (a különböző eszközök külön fejlesztést igényeltek frontend oldalon) - A szűrési lehetőségeket egyesével kellett lefejleszteni A következő probléma az adatok szenzitivitása volt, hogy ki milyen adatot olvashat, szűrhet le, ami ugyancsak többletfejlesztést tud okozni egy egyszerűbb vizualizációs eszközhöz képest. Ezen felül még maga az adatok értelmezése is sokszor az alkalmazás fejlesztői oldalra hárult és nem egy adatokkal foglalkozó szakember tudta felmérni az igényeket.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az AGROPARK esetén Microsoft Power BI bevezetést kezdeményeztünk, ami Microsoft és felhő alapon a legmodernebb megjelenést tudja szavatolni hosszú távon. Az adatforrás felmérések végére kialakult 3 adatkör, amit a megjelenítésben használunk: - A jelenleg és folyamatosan futó mysql adatbázis - Egy komplex adathalmaz, amelyet az applikáció fejlesztés állít elő a riport részére JSON formátumban és API kapcsolat útján érhető el az AGROPARK motorjától (ebben több olyan összetett kalkuláció van, amit a konzisztencia fenntartása végett az applikációs oldalon maradt) - Google spreadsheet a marketing költségek vizsgálatához A kimenet egy az AGROPARK színvilágára épülő, modern, letisztult riport halmaz, amely az eladásokat, a szervíz folyamatokat, a marketing költségeket tökéletesen leképezni tudó megjelenés. A felhasználó idősíkon, térben (mivel Európa szerte történnek eladások), mezőgazdasági gép típusonként filterezhető módon tudja leszűrni a számára legértékesebb információkat. Már az első verzió átadása során olyan sikert ért el a bevezető csapat, hogy az AGROPARK mint megrendelő azonnal igényelte új, komplexebb riportok létrehozását, amelyek azóta folyamatosan készülnek, bővülnek.