Esettanulmány címe:
Borkult rendezvények online jegyelővételi rendszerének fejlesztése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az esettanulmányban szereplő ügyfelünk a Magyar Szőlő- és Borkultúra Kft., mely elsősorban a hazánkban legismertebb borkultúrális rendezvények és versenyek szervezőjeként ismert, a magyar borkultúra fejlesztéséért, a borágazat erősítéséért, és a hazai borok minél szélesebb körű nemzetközi ismertségéért dolgozik már több, mint két évtizede. A Borkult által szervezett legnagyobb események: Budapest Borfesztivál, Rosalia Fesztivál, VinAgora Nemzetközi Borverseny.
Az első országos borfesztivál, a Budapest Borfesztivál 1992-es megrendezése óta tevékenységük folyamatosan bővült, mind a borkedvelő közönség, mind a hazai borászatok számára nyújtott szolgáltatásokkal.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A szabadtéri rendezvények alapvető finanszírozási problémája, hogy a költségek nagyobb része már a rendezvényt megelőzően fennáll, míg az ezeket fedező bevételek nagyobb részt a rendezvény lebonyolítása alatt realizálódnak. A bevételek nagy hányada a jegybevételhez kapcsolódik, ami szabad tér esetén erősen függ a látogató számot nagyban meghatározó rendezvény ideje alatti aktuális időjárástól.
Ennek a problémának, illetve üzleti kitettségnek az áthidalására jelent megoldási lehetőséget a rendezvény belépőjegyeinek minél nagyobb mértékű és időben a rendezvényt minél jobban megelőző értékesítése. Az előzetes jegyértékesítés leghatékonyabb formája az online történő értékesítés, ami a szervező részéről egy egyszerű, átlátható, megbízható online vásárlási folyamatot biztosító felületet meglétét igényelte.
A rendezvény kommunikációjában, a szervezők által a potenciális látogatókat elérő jegyvásárlási impulzus kielégítésének is elengedhetetlen feltétele, egy online értékesítési csatorna elérhetősége. Ezen felül további igény jelentkezett a megbízó részéről a rendezvények tiszteletjegyeinek egyszerű és gyors (e-mailes) eljuttatásának lehetőségére, amellyel jelentős idő és költség takarítható meg a hagyományos tiszteletjegy eljuttatási formákkal szemben. Erre megoldást az online jegyértékesítési rendszerbe integrált tiszteletjegy küldő funkció jelenti.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A fent részletezett problémák és igények megoldására kértek fel bennünket, a megbízónk nagy rendezvényeit (Budapest Borfesztivál és Rosalia Fesztivál) kiszolgáló online jegyértékesítési rendszer tervezésére és lefejlesztésére.
A fejlesztési folyamat végén, illetve az azt követő használatban keletkezett tapasztalatok alapján folyamatosan tovább finomított rendszerünk, megbízónk és a jegyvásárlók részére az alábbi pozitív változásokat hozta:
- gyors, regisztrációt nem igénylő, reszponzív online jegyvásárlási folyamat
- online bankkártyás fizetés integrálása, akár opcionálisan átutalási lehetőség biztosításával
- automatikus számlázás fizetést követően
- a kötelező regisztrációt elkerülendő, de az ebből fakadó problémák kezelésére beépített biztosítékok (dupla e-mail cím megadás, vásárlás végén jegyletöltési lehetőség az e-mailen megkapott jegy mellett)
- jegylimitek magadás akár napra lebontva
- kuponkódos kedvezmény adásának lehetősége
- tiszteletjegy küldési funkció
- a szervező részére átlátható értékesítési és jegyérvényesítési információk és statisztikák biztosítása
Az online jegyértékesítési rendszerünk 2017-es elindítása óta, megbízónk jegyár bevételei egyre növekvő hányada esik a rendezvényt megelőző időszakra, elősegítve ezzel rendezvények finanszírozásának kiszámíthatóbbá válását.
A Magyar Szőlő- és Borkultúra Kft. az elmúlt években is stratégiai partnerünk volt, a jegyértékesítő rendszeren kívül számos eredményes közös projektet zártunk (pl. Budapest Borfesztivál teljes arculata, logója, Rosalia Fesztivál logó és weboldal).