Esettanulmány címe:
Integrált vállalat irányítási rendszer bevezetése a Harmónia 91 Kft-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Harmónia 91 Kft. Magyarország egyik legnagyobb vadászbolt hálózata, 13 telephellyel rendelkező vállalkozás. Import, export tevékenysége lehetővé teszi számukra a kis és nagykereskedelmi értékesítést. Az 1 milliárd forintot meghaladó éves árbevétellel, több mint 50 foglalkoztatott számára biztosít megélhetést. Fő tevékenységük vadászati termékek kereskedelme, valamint az ehhez kapcsolódó szolgáltatások nyújtása.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cég Magyarország egyik piacvezető szereplője, méretéből és tevékenységéből adódóan jelentős külföldi konkurenciával is fel kell vennie a versenyt. A cég Európa, és a világ legnagyobb fegyvergyártó cégeinek szerződött partnere. Az üzleti kapcsolatokban megjelenő modern, integrált megoldások, illetve a partnerek által favorizált komplex vállalt irányítási rendszerekhez való kapcsolódás alapkövetelménnyé vált az évek során, így szükséges volt egy olyan modern, a partnerek rendszereihez jól illeszkedő, de a cég méretének megfelelő vállalat irányítási rendszer bevezetése, amely az adminisztrációs terhek csökkentése mellett képes az üzleti folyamatok közvetlen nyomon követésére, prompt információk szolgáltatására, és a teljes áttekinthetőség biztosítására. A cég olyan informatikai megoldást keresett, amely egységes, és robusztus platformon képes a cég üzletmenetét támogatni. Határozott igény volt, az OnLine működés, az adatok azonnali megjelenése, és az aggregált kimutatások azonnali frissítése, így a felhasználók, illetve a vezetők gyakorlatilag percrekész információkkal rendelkeztek az üzleti információkról, legyen az ügyfélkapcsolat, készlet, pénzügyi, vagy logisztikai kérdés.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Számos külső adatforrás integrációjával megvalósítottuk, hogy minimális kézi adatbevitel mellett, az eredeti dokumentumok automatikus iktatásával mind a kontrolling tevékenységet, mind az esetleges rögzítési hibák javítását (és amennyiben szükséges eszkalációját, a kapcsolódó bizonylatok / folyamatok szükséges helyesbítését) gyorsan, és hatékonyan el lehessen végezni, akár az üzleti folyamat fennakadásának elkerülésével.
A több ezer -féle termék, köztük számos egyedi azonosítóval ellátott tétel nyilvántartása, és nyomon követése az integrált vonalkód alapú – mobil eszközöket használó – azonosítási technológiának köszönhetően nagyságrenddel kevesebb erőforrást igényelt a rendszer bevezetését követően.
A számviteli, és pénzügyi adatok azonnali rendelkezésre állása hatékonyabbá tette a pénzügyi tervezés, a Cash-Flow megfelelő kialakítását, így csökkentve a finanszírozási költségeket, és precízen tervezhetővé a pénzügyi teljesítéseket.
A komplex informatikai megoldás – mivel a legújabb technológiákat használja – a távoli felhasználók számára titkosított kapcsolatot garantál akár publikus hálózatokon való használat közben is, biztosítva ezzel mind az üzletmenet folytonosságát, mind az üzleti információk biztonságát.
Az integrált authentikációs, és authorizációs megoldás a kiemelt felhasználóknál kétfaktoros hitelesítéssel, és szerepkör alapú jogosultság kezeléssel biztosította, hogy minden felhasználó a munkájához szükséges minden adathoz kényelmesen, egypontos bejelentkezéssel hozzáférjen, azonban csak ahhoz, amire szüksége van. Ez az adat és információ biztonság – természetesen – a mobil eszközökön is ugyanúgy garantált, mint asztali környezetben.
A rendszer fejlesztése során kiemelt szempont volt a biztonság, nincsenek nyílt forráskódú modulok, és egyéb a támadók által megismerhető / tanulmányozható kódrészletek, a teljesen zárt technológia jelentősen csökkenti az informatikai támadások által jelentett kockázatot.