Esettanulmány címe:
Konverzióra optimalizált okos webáruház ERP integrációval
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A bemutatott vállalkozás egy nemzetközi értékesítéssel rendelkező már évek óta stabilan a piacon jelen lévő szereplő, aki a teljes arculatát valamint minden értékesítési csatornáját meg akarta újítani. Ez B2C és B2B fejlesztést valamint applikáció fejlesztést is jelent. Az említett vállalat nem újított ezen a területen az elmúlt 5-10 évben.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Teljesen új online értékesítési csatornák kialakítása (B2C és B2B) valamint teljes arculat váltás.
A vállalat kizárólag offline értékesítési csatornákkal valamint egy nagyon elhanyagolt online értékesítési csatornával rendelkezett, amely nem hozta a várt eredményt. Ehhez szaktudásra, tervezésre, tanácsadásra és kivitelezésre is szüksége volt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Opencart alapú saját webáruház rendszerünket alakítottuk az ügyfél igényeire. A technológiáról részletesebben itt talál információt:
A következő fejlesztéseket igényelte a projekt (B2C)
- Refer a friend ajánlórendszer. Egy speciális affiliate kódon keresztül lehet ajánlani a terméket az ismerőseinknek
- Ambassador program: Kifejezetten külföldi influencerekre tervezett platform, amin keresztül promótálhatja a vállalat termékét és amin keresztül a jutalék kifizetését is intézheti
- Előfizetői program: Egyes termékeket havidíjas előfizetés keretében is megvásárolhatja az ügyfél
- Bankkártyás fizetés és számlázó integráció valamint Tharanis ERP rendszer integráció
Ezen kívül egy B2B felületet is fel kellett építeni amiben a következő fejlesztések készültek el:
- Egy zárt B2B felület, ahová kizárólag a B2B partnerek kapnak hozzáférést
- A B2B partnerek a saját árait látják valamint a saját kedvezményeiket
- A magyar és a külföldi B2B partnerek más termékeket láthatnak, bizonyos termékek a külföldi B2B partnerek számára le vannak korlátozva
- Virtuális raktár funkció, amin keresztül a vállalat olyan cégek számára is biztosít nagy mennyiségű termék rendelését, aki nem tudja azt raktározni és a vállalat raktározza a partnerek számára, akik kisebb mennyiségben is kiutaltathatják maguknak.
A fizetési és a szállítási módok teljes egészében partnerre vannak szabva.
Van olyan szállítási mód, amely Km alapú szállítást biztosít a vásárló részére. A rendszer figyeli, hogy honnan vásárol a vásárló és kiszámítja a szállítási cím és a raktár közötti távolságot, amit felszoroz egy kilométer díjjal.
A rendszer teljes mértékben integrálva van a GLS rendszerébe amin keresztül a címkenyomtatást és a csomagkiszállítás egy részét biztosítja