Esettanulmány címe:
ERP rendszer helyett alternatív megoldás bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfelünk HR szolgáltatásokkal, ezen belül erőforrás kihelyezéssel és fejvadászattal foglalkozó vállalat. Ügyfelünk multinacionális cégek olyan leányvállalatainak nyújt szolgáltatást, ahol nincs helyi HR. Az ügyfelünk 8 országban van jelen több, mint 100 alkalmazottal és az éves árbevétele meghaladja a 4 Mrd forintot.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A pandémiás helyzet hatására a gazdaság szereplőinek át kellett állnia az online működésre. Az átállás érintette a belső működést támogató back-office egységeket, a munkatársakkal közötti kommunikációt és a partnerekkel és vevőkkel történő kapcsolattartást és az értékesítést. A vállalatok igyekeztek a lehetőségeiknek és az adottságaiknak megfelelően reagálni a kihívásokra.
Ügyfelünk az online működést támogató megoldásokat megvizsgálta és a komplett vállalatirányítási rendszer (ERP megoldások) bevezetését elvetették. Olyan megoldást kerestek, ami gyorsan bevezethető és rugalmasan konfigurálható és akár partnerenként más folyamatot támogat Az elvárt támogatandó folyamatok: a partnerek kezelését a szerződés kötést a pénzügyi elszámolást.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az alkalmazott megoldás egy szoftver, melyet 2015 óta fejlesztjük és több verzió után alakult ki a végleges technológia és a végleges
Termékünk egy folyamattámogató rendszer, ami tetszőlegesen felparaméterezhető bármilyen igényre. A konfigurációt az üzleti elemző végzi fejlesztő segítség nélkül, ezért az üzleti felhasználót értő vele közösen gondolkodó szakértővel tudja egyeztetni a folyamatokat.
A folyamat során szükséges üzleti dokumentumok generálására és tárolására is alkalmas a rendszer. Ezeket a dokumentumokat a felhasználó vagy hozzáadja a folyamathoz (felcsatolja) vagy legeneráltatja a rendszerrel. A dokumentum generálásához előre definiált sablonra van szükség. Ebből a sablonból lehet a folyamathoz kapcsolódó példányt generáltatni a rendszerrel. A folyamat egy megadott pontján a folyamat előző lépései során megadott adatokkal lehet feltölteni (példányosítani) a sablont és ezáltal a folyamathoz tartozó dokumentumokat létrehozni.
A lényegesebb funkciók, amelyeket a rendszer kiszolgál:
Partner nyilvántartás
Partner pénzügyi audit folyamat támogatás
Sablon-ok nyilvántartása karbantartása
Dokumentum generálása
Ajánlatok, szerződések kezelése folyamat támogatás
Eszerzodes.hu integráció
Teljesítési igazolás, számlák, egyéb pénzügyi bizonylatok kezelése folyamat támogatás
utalás generálás és utalás válasz visszadolgozás
Ügyeletek pénzügyi egyenlegének nyilvántartása
Riportok és vezetői nézetek
Az ügyfél által megnevezett értékek (az ügyfélnek fontosabbak előrébb vannak):
Üzleti folyamatok dokumentálása és konszolidációja, optimalizációja
Vezetői információ szolgáltatás (bevétel, kiadás, cash-flow, kintlévőség, megrendelés állomány, ajánlati állomány)
Papír alapú dokumentum kezelés csökkentése 90%-kal
1,5 FTE spórolás, akiknek más adminisztratív feladatot lehet adni.
Papír ala