Esettanulmány címe:
Heves megyei 20 MW teljesítményű naperőmű komplex ügyviteli rendszere
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfél: egy 20MW beépített teljesítményű napelemes kiserőmű amely kötelező átvételi rendszerben szállít villamos energiát a MAVIR/hazai villamosenergiapiac számára.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az ügyfél telephelyén nem volt adekvát techológiai monitoring megoldás ezért folyamatosak voltak az üzemszünetek és az ebből adódó termeléskiesések amiről az üzemeltető és a tulajdonos gyakran csak késve értesült. Az alkalmanként előforduló közel egy hetes leállások nyolc számjegyű veszteséget okoztak.
A megoldandó feladat ilyenformán az ügyfél komplex ügyviteli és technológiai monitoring rendszerének kialakítása, illetve az informatikai rendszer konszolidálása opcionálisan választható SCADA rendszerintegrációval.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az ügyfél számára a SUNdroid komplex ügyviteli szoftver licensz beállításával és testreszabásával a probléma megszűnt. A valós idejű, pontos termelési adatok biztosításával és a folyamatos hibadetektálás beállításával az ügyfél üzemeltetője a hiba felmerülésétől számított 5 percen belül értesül a hibákról, a hiba típusáról és pontos helyéről. A mérőóráról leolvasott termelési adatok illetve a valós idejű inverter monitoring adatok beolvasásával elérhetővé vált a napon belüli veszteség-analízis és az ocionális SCADA rendszer helyszíni telepítésével a teljeskörű technológiai felügyelet és távvezérlés is megvalósult. Az üzemállapot-változásokról folyamatos értesítések érkeznek, továbbá automatizált komplex ügyviteli rendszer modulok kerültek beüzemelésre az ügyfélnél.