Esettanulmány címe:
Fuvarozó és logisztikai cég átláthatósága
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A cégcsoport 1990 óta, a belföldi és a nemzetközi árufuvarozás hatékony résztvevője. Logisztikai tevékenységük magába foglalja az árukezelés rendkívül széles skáláját. Céljuk, hogy partnereik ideális megoldása legyenek. Szakmai hozzáértése, a térségben egyedülállóan széles szolgáltatási tevékenysége, több mint 100 teherautóból álló saját autóparkja biztosítja megrendelőik pontos és megbízható kiszolgálását.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az árajánlat -megrendelés-fuvar nyomkövetés és teljesítés- számlázás-kifizetés folyamat teljes nyomon követhetőségének megteremtése.
Az integrált teljes folyamatot átfogó megoldás bevezetése előtt:
- eltérések voltak a számlázott tételek és az árajánlat között.
- elmaradtak számlázások
- 3-4 héttel a teljesítés után történt meg számlázás
- a fuvar információi elakadtak és elvesztek a menetirányítók és a sofőrök között
- a papírok csak később érkeztek meg a számlázásra
- az üzemanyag megtakarítások számolása bonyolult volt.
- A munkatársak közötti kommunikációnak sokszor nem volt írásos nyoma illetve később nem volt visszakereshető, így nem volt felelőse sem a hibának.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A árajánlatok és a számlák között nulla eltérés tapasztalható.
A munkatársak közötti összes kommunikáció, mindig irásban, visszakereshetően a fuvar feladat mellett látható. Mindig megtalálható a felelős és igy minden munkatárs felelősebben kommunikál.
A számlázás a fuvar teljesítést követően azonnal megvalósul.