Adatlap


Esettanulmány címe:
Igényesferfi.hu online magazin full rebranding és márkaépítés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az Igényesférfi.hu online magazin kétféle célcsoporttal rendelkezik: A csoport: 13-25 éves korosztály és Bcsoport: a 25-55 év közötti, aktív, nagyvárosi, magas vásárlóerejű férfi célcsoportjának megszólítása kommunikációs szempontból jelentős kihívást jelent. A szegmentált, tartalomérzékeny célcsoportot a magazin az elmúlt 8 évben unikális, értékes tartalommal érte el. Ha egy márka 8 éve jelen van, és az időszerű megújulását egy előretervezett, nemzetközi és itthoni piackutatásokra alapozott stratégiával viszi végbe, akkor az lépéselőnyt biztosít számára a versenytársaival szemben, és stabil alapot nyújt az elkövetkező néhány évre. A márka a projekt kezdetekor, piacvezetés szempontjából a 4. helyen állt, azonban a munkánknak hála már a 2. helyet foglalhatja el és bízunk benne, hogy az hamarosan a közös munka eredménye lesz a piacvezető első helyezés is.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az arculatfrissítés célja egyfelől a márkaépítés részét képezte, másfelől a megbízó pozícionálása volt, nem utolsó sorban pedig az olvasói bázis növelése, megszólítva többek között a következő generációt is, ami felelős tartalomszolgáltatóként kiemelt feladat, és a magazin társadalmi felelősségvállalásának része. z Igényesférfi.hu online magazin megújult arculatának tervezésekor három fő szempontot vettünk figyelembe: a megbízó részéről külön kérés volt, hogy egyszerre képviselje a vállalat értékeit, amelyek nem változtak, egyszerre legyen időtálló és illeszkedjen a magazin szegmentált célcsoportjának igényeihez, magas elvárásaihoz. További kérés volt, hogy a piacon megszokott, fontra építő logók helyett az új logóban legyen valamilyen többlet, illetve mögöttes tartalom, ezért a logóban szereplő “E” illetve “F” betűk belső, kék színnel jelölt vonalai összeolvasva a “férfiak” szót jelentik angol nyelven morze jellel írva. Ez a plusz tartalom erősíti a közösség és összetartozás erejét, hiszen az olvasók számára egyfajta “belső körként” jelenik meg ez a plusz információ, amit csak ők tudnak, ezáltal is összeköti őket. A kék szín pedig az eredeti logó öröksége.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
z arculatfrissítés sikerét a weboldal statisztikai eredményei mellett az olvasói visszajelzések és pozitív üzenetek is igazolták. Többen kiemelték, hogy sokkal jobban tudnak navigálni az oldalon és az általuk keresett tartalmat könnyebben találják meg. Dícséretet kaptunk még az oldal letisztultságára és átláthatóságára, a főoldalra és az aloldalakra egyaránt. Több olvasó külön kiemelte, hogy nagyon tetszik nekik a footer átmentes hátteré. Ezt a tudatos UX, UI tervezésnek köszönhetjük. A weboldal oldalletöltéseinek száma is elérte a havi 300-350.000 oldalletöltést. A megrendelői igények már a tesztidőszakban nőttek és bevételt generáltak az AB tesztelés alatt álló új funkciók is. Az egyes hirdetési formákat abban az időszakban nem saleseltük, a B2B partnerek látták a weboldalon lévő változásokat és organikusan érdeklődtek az új lehetőségek iránt. A weboldalon eltöltött idő átlagosan 12 százalákkal nőtt a megújulást követő hónapokban, az oldalletöltések száma pedig átlagosan 15 százalékkal. További eredményeink: Az eddig alvó Youtube csatornán 200.000 videó megtekintés, a LinkedIn követők száma megduplázódott, a Facebook követők száma elérte az 50.000 követőt, folyamatosan növekszik a TikTok csatorna követői bázisa, és nem utolsó sorban a Spotify-on a magazin saját podcastműsorát is elindítottuk. Az Igényesférfi.hu online magazin esetében tudatosan összekötöttünk a 8. születésnapjukkal az arculatváltást, ezzel is szimbolizálva a megújulás értékét.