Esettanulmány címe:
Online oktatói rendszer kialakítása egy közel 20 éve felnőtt oktatással foglalkozó intézmény számára a Covid19 hatásai miatt
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
oktatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Egy Pest megyei oktatási intézmény 2001 óta foglalkozik felnőttoktatással, és mára már az ország egyik legjelentősebb felnőttképző cége lett. Már 20 éve annak, hogy tanfolyamokat, képzéseket szerveznek egyéni érdeklődők és intézmények számára egyaránt.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Covid19 okozta lezárásoknak köszönhetően az online térbe kellett szervezni a képzéseket és ennek az igénynek a megszületése folyamán kellett egy olyan online tartható képzésekre alapuló rendszert építeni, amely teljeskörűen ki tudja szolgálni a megváltozott ügyféligényeket.
Fontos volt, hogy ebben a rendszerbe viszonylag gyorsan és gördülékenyen lehessen oktatásokat tartani és amennyire csak lehet digitalizáljuk és automatizáljuk a folyamatokat. A felnőttképzésekre vonatkozó oktatásokat a gyors ügyféligény miatt Google Classroom és Google Meet rendszerekkel oldottuk meg, de a kialaklult helyzet miatt felmerült az igény az egyéb típusú tanfolyamok esetében, hogy lehetne teljesen automatizálttá is tenni az oktatást.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Létrehoztunk egy teljesen automatizált online oktatási felületet, ahol a tanuló webshopban tudja megvásárolni a tananyagot, online tudja (másolás védetten) elsajátítani a tudást és a tanulási folyamat végén a rendszer automatizáltan értékeli ki a záróvizsgát és állítja ki több nyelven is a certifikátot. Ezzel sokkal gyorsabbá, egyszerűbbé és kevesebb manualitást alkalmazva tudtuk átültetni a hagyományos tartermi képzéseket otthonról végezhető online tanfolyamokká.
Ennek a megoldásnak köszönhetően csökkentek a bérköltségek, mert az oktatónak nem kellett minden eggyes tanítási napon részt vennie hiszen 1x kellett csak rögzíteni a tananyagot videós és szöveges formában, amelyet a hallgatók folyamatosan fel tudnak használni. Továbbá az értékesítési folyamatokat is tudtuk optimalizálni, mert klasszikus értelemben vett webshop rendszert kialakítva automatizálttá tudtuk tenni a fizetést és a tananyagokhoz történő hozzáférhetőséget. A rendszer bevezetése után már csak a marketing kampányokon múlik, hogy milyen eladást és tanulói darabszámot tudnak elérni egy-egy csoport esetében a tanfolyamokat szervezők.