Adatlap


Esettanulmány címe:
Hogyan építette fel a Bluebird Magyarország egyik legsikeresebb online antikváriumát?
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Ráday Antikvárium egy budapesti kisvállalkozás, ami antikvár körökben szakmai hozzáértéséről, ügyfelei körében megbízhatóságáról ismert. A cég fő profilja antikvár könyvek felvásárlása és értékesítése. Ebbe beletartoznak a régi könyvek, ritka, értékes, bibliofil és használt könyvek egyaránt. Mindezt a Ráday Antikvárium szolíd árakon kínálja vevői számára. Az összes általuk forgalmazott termékre minőségi- és pénz visszafizetési garanciát vállalnak. Antikvár területen több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek. Céljuk az erős online jelenlét megteremtése, mellyel meg is próbálkoztak korábban, de sajnos a próbálkozások kudarcba fulladtak. Ennek okai egyszerűek és szinte az összes kisvállalkozó szembesül ezekkel a nehézségekkel. A webáruház fejlesztés könnyűnek és egyszerűnek tűnik, de nem az. Nézzük, milyen kihívásokkal szembesült a Ráday Antikvárium!
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Ráday Antikvárium a Bluebird által elvégzett webáruház fejlesztés előtt is próbált saját informatikai rendszert készíttetni IT céggel, de problémákkal szembesült. 1. Saját alkalmazás szoftverfejlesztési költsége A kezdeti szoftverfejlesztési költség nagyon magas volt, de még elviselhető tételnek bizonyult. Viszont a fejlesztés első fázisának teljesülése nem jelentette azt, hogy az alkalmazás elkészült. Volt egy szoftver, ami valamennyire tudja azt, ami a Ráday Antikváriumnak igénye volt, de sok dolgot nem, amit szintén tudnia kellett volna. Sok pénzbe került, de még nem volt használható az alkalmazás. 2. Továbbfejlesztések költsége Ekkor jött a következő lépés: megcsinálni a változásokat, amik ahhoz kellenek, hogy a szoftver teljes legyen és használható. Ehhez a Ráday Antikvárium az informatikai cégtől újabb árajánlatot kapott, amin magas összeg szerepelt, mint a szoftverfejlesztés következő fázisának költsége. Ez volt az a pillanat, amikor a Ráday Antikvárium vezetőjében újra, de most már nyomatékosan megfogalmazódott a egyik legégetőbb kérdés. 3. Mennyibe fog ez kerülni a végén? Hát ez az. Nyilván annyiba fog kerülni, amennyi fejlesztési időt rá kell szánni arra, hogy tökéletes legyen az alkalmazás. Ez a válasz viszont a Ráday Antikvárium számára azt eredményezte, hogy befejezte a fejlesztést és lemondott arról, hogy valaha is igazán jó informatikai rendszere lehessen. Nincs rá ennyi pénz, nincs rá több pénz. Ekkor jött a Bluebird és olyan megoldást adott a fenti problémákra, amire a Ráday Antikvárium vezetője egyáltalán nem számított.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Ráday Antikvárium webáruházának fejlesztése a Bluebird innovatív megközelítéséből született, amely eltért a hagyományos, profitorientált üzleti modellektől. A Bluebird felismerte, hogy a Ráday Antikvárium nem rendelkezik a szükséges anyagi forrással a webáruház saját költségére történő fejlesztéséhez, azonban jelentős készlettel rendelkezik, amit értékesíteni kell. A Bluebird vállalta a rizikót, és megoldotta, hogy a készlet online elérhetővé váljon, ezzel segítve az Antikváriumot. A fejlesztés három kulcsfontosságú rendszeren alapult: egyedi back office rendszer, webáruház és az ezeket összekapcsoló interface. A webáruház fejlesztés költségei a Ráday számára nullára csökkentek, mivel a Bluebird jutalékos alapon dolgozott, azaz csak az értékesítésből szerzett bevételből részesült. A back office rendszer az Antikvárium igényei szerint készült, és lehetővé tette a könyvek adatainak kezelését, automatikus árazást és online adatgyűjtést, hogy a termékek a lehető legkelendőbbek legyenek. A webáruház stabilitását és keresőoptimalizálását a Bluebird csapata biztosította, így a Ráday Antikvárium könnyen megtalálhatóvá vált a potenciális vásárlók számára. A webáruház 2021 júliusában indult el, és már az első hónapokban növekvő árbevételt hozott. A folyamatos növekedés mind a Ráday, mind a Bluebird számára előnyös, hiszen a jutalék alapú elszámolás hosszú távon biztosítja mindkét fél számára a folyamatos bevételt.