Esettanulmány címe:
Vállalati CRM rendszer – a képzések szervezésének és megvalósításának online támogatása érdekében
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
oktatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az Eruditio Oktatási Zrt. a magyar oktatási piac egyik jelentős szereplője több mint 100 akkreditált és engedélyeztetett, valamint több 10.000 képzésben résztvevővel. Akkreditált, engedélyeztetett képzéseit a felnőttképzés, pedagógusképzés és az OKJ-s képzések közül kerülnek ki, de egyedi vállalati képzések lebonyolítását is végzik.
Az Eruditio felnőttképzési kínálata kialakítása során egy olyan képzési portfóliót állított össze, amely megfelel az egyéni és intézményi céloknak is. Az államilag akkreditált pedagógus-továbbképzések (PAT), felnőttképzési programok (FAT), illetve az Országos Képzési Jegyzék (OKJ) szakmai képzések lebonyolításakor nagyon magas elégedettségi mutatókkal rendelkeznek, jól hasznosítható gyakorlati tudás megszerzését célozzák.
Az Eruditio Zrt munkája során főként az emberi erőforrásokra támaszkodva szervezte képzéseit, azonban a növekvő igények és az emelkedő csoportszámok miatt szükségessé vált a terület fejlesztése.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az évek során felhalmozódott tapasztalatok alapján fogalmazódott meg az igény a szervezetben a képzésszervezés folyamatának fokozottabb elektronikus támogatására. A feladat megfogalmazása közben összegyűjtésre kerültek azok a munkaelemek, amelyek kiválthatóak egy folyamattámogató rendszerrel, és azon szolgáltatások köre is, amelyek a munkavégzést egyszerűsítik, a hibalehetőségek körét korlátozzák és a leendő képzettek számára olyan előnyöket hordoznak, amelyeket ez idáig a célcsoport tagjai nem, vagy csak korlátozottan élvezhettek. A hatékonyság növelése és az folyamatok elektronikus támogatása mellett, a következő célok lettek definiálva annak érdekében, hogy a rendszer bevezetése után támogassa
- a magasabb dolgozói hatékonyságot,
- az online támogatott képzésszervezési folyamat kialakítását,
- az adattisztaság növelését,
- a redundáns adatbevitel csökkentését,
- a magas szintű munkavégzés folyamatos biztosítását,
- az azonnali adatszolgáltatás lehetőségének biztosítását,
- és mindezek mellett természetesen a vevői elégedettség növekedését is.
Összességében a szoftver alkalmas a képzésfejlesztés informatikai eszközzel való támogatására és az oktatásszervezői munka támogatására. Követi és megoldásain keresztül támogatja a képzésszervezési folyamatokat, megkönnyíti az oktatásszervezéssel foglalkozó munkavállalók munkáját, és egy rendszeren belül biztosítja a munkaszervezés és adatszolgáltatás támogatását. A rendszert az E-Innovart Kft. 2015-ben valósította meg, és az Eruditio Zrt. annak bevezetése után sikeresen alkalmazza az oktatási projektjei lebonyolításánál.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A végzett munkafolyamatok elektronizálása egy vállalati CRM rendszer keretében valósult meg, így a CRM rendszerek alkalmazásából származó általános előnyöket a rendszer biztosítja. Ezek többek között a jogosultságkezelés, az adatok export-importja, a sablon és dokumentumkezelés – aminek eredményeképpen biztosított a hatékonyság növekedése, a folyamattámogatás és a vevői oldal magasabb szintű kiszolgálása.
Emellett a képzési területre fókuszálva biztosított a képzők és oktatók összerendelése, a jelenléti adatok kezelése és az egyszerűsített jelentéskészítés. A rendszer segítségével az egyes képzésekre e-mailben lehet jelentkeztetni a leendő résztvevőket, akik adataik feltöltésével leveszik ezt a terhet az oktatásszervezőről.
Az oktatásszervező szemszögéből való megközelítés biztosítja az egyszerű használatot és mindazon információknak a rendszer által való összegyűjtését, ami a munkafolyamat lebonyolításához szükséges. Így gyakorlatilag a folyamatnak megfelelően vezeti végig az oktatásszervező munkatársat a folyamat egyes lépéseit, amelyek teljes körű biztosítása a rendszer segítségével biztosítottá válik.