Esettanulmány címe:
ISMERJE MEG A THE BODY SHOP SZÁMÁRA KÍNÁLT MEGOLDÁSUNKAT!
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A CÉGRŐL
A The Body Shop a világ egyik legnagyobb kozmetikai franchise üzlete. Világszerte több, mint 60 országban 2500 üzlettel rendelkeznek.
Magyarországon már tíz The Body Shop üzlet működik a népszerű fővárosi és vidéki bevásárló üzletekben, emellett egy nagyforgalmú webshop-ot is üzemeltetnek. A magyarországi boltok mellett a hazai vezetés alá tartoznak a Szlovákiában és Szlovéniában található üzletek is.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Több igény is felmerült, melyeket meg kellett oldani. A menedzsment szempontjából az egyik legfontosabb a napi riport megoldása és a megfelelő folyamatkövetés megvalósítása volt. Előtte csak igen sok manuális munkával lehetett kinyerni a riportokhoz szükséges adatokat, ez nagyon lelassította a munkát. Már pusztán az is rengeteg energiát emésztett fel, hogy az üzleti folyamatokat ellenőrizni, követni tudják. Pár üzletnél ez még nem okoz szükségszerűen problémát, de ahogy bővül egy cég, úgy egyre nehezebb átlátni már a napi működést is a korábban hatékony módszerekkel. A PULI-ERP bevezetése után valós időben láthatóvá vált az összes üzlet adata: készletek, forgalmak, bevételek. Egy bizonyos méret felett a beszerzés, készletezés, raktározás, értékesítés összehangolása szintén embert próbáló feladatnak minősül, míg ERP-ben ezt csupán pár kattintás áttekinteni, irányítani és megfelelően adminisztrálni.
Konkrét igény volt még az általuk használt webshop motorral való összekötés és a NAV-val való kapcsolat létrehozása. Így PULI-ERP-vel például megoldottá vált az is, hogy a rendszeren belül is lehetett számlázni, nem kellett duplikáltan az online pénztárgépbe ütni az összeget.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A SZIGETRENDSZEREK KIVÁLTÁSA LEHETŐVÉ TETTE;
a beszerzés,
a rendelés feldolgozás,
a számlázás,
a készletnyilvántartás,
és a könyvelés egy rendszeren belül történő kezelését..
Az egyik nagy előrelépést a terméktörzs frissítésének megoldása jelentette. Aki volt már egy The Body Shop üzletben, vagy a webshop-jukat átpörgette, az tudja, hogy a The Body Shop rengeteg terméket forgalmaz. Körülbelül 7.000 aktív cikkszámuk van és ezeket a termékeket rendszeresen, pár havonta frissítik. Nagyon fontos, hogy ez a készlettörzs naprakész és pontos legyen. Ezt megnehezíti a sok egyedi mező, a rengeteg cikkszám, a manuális munkában rejlő hibalehetőség és persze az időnyomás, mert a terméktörzs frissítése tipikusan a “tegnapra legyen meg” feladatok közé tartozik minden cégnél. Korábban a munkavállalók egy Excel-ből egyenként frissítették manuálisan ezt a készlet törzset. Természetesen sok energiát és időt emésztett fel a munkavállalóik részéről és nem meglepő módon senki nem rajongott ezért a feladatért. A PULI-ERP bevezetése után azonban egy egyszerű importálással frissíteni lehet a készlettörzset. Ez rengeteg időt megtakarít, pontosabbá és hatékonyabbá teszi ezt a feladatot. Vagy említhetném még a beszerzés automatizálását, mely korábban egy többlépcsős folyamat volt és rengeteg manuális munkavégzést is kívánt. Sőt, itt is megvolt a friss és elavult készletinformációk közötti ütközések problémája. Az ERP alkalmazását követően ez a gond is elhárult.
Fontos itt kiemelni, hogy az ERP bevezetésének nem mindig célja, hogy egy az egyben a cég megszokott folyamatait ültessük át egy ERP rendszerbe.
“Az előzetes felmérés célja többek között az is, hogy optimalizáljuk a működést: egyszerűsítsük, pontosítsuk, bontsuk ki a feladatokat és találjunk megoldást minden lehetséges szituációra, ami felmerülhet.”
Az üzletek értékesítési támogatása a PULI-ERP POS moduljával lett megvalósítva, és a bevezetés után a bolti értékesítés gyorsult.