Esettanulmány címe:
Globiz International Kft EPR bevezetés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A mai Globiz International Kft. alapját a Debrecenben 1989-ben 2 fős családi vállalkozásként indult elektronikai kiskereskedés teremtette meg, mely elektronikai alkatrészek és gépkocsikba beépíthető hangtechnikai eszközök forgalmazásával foglalkozott. A GLOBIZ GROUP kialakítását, a csoportszintű működés megteremtését 2006-ban kezdtük meg. Partnereink száma folyamatosan bővül, jelenleg több mint 3500 kis- és nagykereskedővel állunk kapcsolatban, valamint beszállítói vagyunk több Magyarországon és Romániában működő nemzetközi áruházláncnak is. Termékeink Kelet-Európában több mint 500 áruházban megtalálhatóak. A vállalkozás a mai napig 100%-os magyar magántulajdonban van. Célunk továbbra is a partnerhálózatunk bővítése, meglévő partnereink színvonalas kiszolgálása, illetve a gyors és rugalmas áruellátás biztosítása.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A folyamatos bővülés miatti megnövekedett mozgóárú mennyiségének kezelése, az áru kiszedésének felgyorsítása és a rendelési folyamatok, valamint a raktárkezelés automatizálása. E mellett az eddig nem digitálisan kezelt munkafolyamatok kezelése.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A raktárautomatizálásnak és a külső rendszerekkel (pl. Webshop) kialakított kapcsolatoknak köszönhetően a munkafolyamatok jelentősen gyorsultak. A cég rendelés feldolgozási kapacitása közel a duplájára emelkedett újabb emberi erőforrás bevonása nélkül. Az ERP rendszer teljes valós idejű adatfeldolgozásának köszönhetően a cégen belüli munka és kommunikáció szintén sokat javult.