Esettanulmány címe:
Produktivitás és Árrés növelés a Sales GP szoftver használatával a Tegee Hungária Kft-nél.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Esettanulmány:
A Sales GP program 2023. augusztusában került bevezetésre a Tegee Hungária Kft-nél.
A Tegee Hungária Kft. ( https://tegee.hu ) a nemzetközi Tegee cégcsoport tagjaként a tisztítás, ápolás, karbantartás, disztribúció területén kínál termékeket és rendszerbe foglalt szolgáltatásokat. Üzletkötő hálózati rendszerben, direkt értékesítést folytat, B2B és B2C értékesítési kategóriában.
A Sales GP szoftver az értékesítő kolléga napi munkáját segíti, a túratervezésben, a vevőlátogatásban, a vevői termék ajánlásokban, az árajánlatkészítésben, a megrendelésfelvitelben, a vevői kintlévőség kezelésben. A Sales GP szoftver segítségével folyamatosan nyomon követheti, a napi-, havi-, éves teljesítményét. Információt kaphat a Vevői ár bevételi-, árréstömeg-, árrés% alakulásáról.
1 év alatta Sales GP szoftver napi használatával sikerült a Tegee Hungária Kft. produktivitását 12,5%-kal, az átlagos árrés %-át, 3,8%-kal megnövelni, mely nagy mérvű eredmény növekedést jelentett a cég számára.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A 2022-es esztendő, minden kereskedelmi tevékenységgel foglalkozó cég életében nagy kihívást tartogatott, az elszabaduló termék és energia árak, valamint az infláció miatt. A Tegee Hungária Kft. a piaci elvárásoknak szeretett volna megfelelni, így a végsőkig kitartott az eladási árai mellett, nem engedve az eladási áraiba begyűrűzni az energia, az inflációs és deviza váltási áremelkedéseket. Ezt az üzletpolitikát csak ideig óráig lehet fenntartani. Sajnos itt is az árrés tartalom, drámai elfogyása szükségessé tette a beavatkozást.
A termékek eladási mennyisége (a tartós, kedvező eladási árak miatt) növekedett, ezáltal a bevételi összegek emelkedtek, azonban az árrés tömeg összességében csökkent! A cég forgalmi csúcsokat döntögetett, de az eredményszint kritikussá csökkent. A helyzet beavatkozást igényelt!
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A probléma kialakulását egyértelműen a beszerzési árak emelkedése okozta, melyet az eladási árak emelése nem követett le megfelelően. A megoldás tekintetében mindenki tudja a választ, árat kell emelni.
Az áremelés az értékesítési rendszerekben az egyik legnehezebb feladat. Sok esetben a Vevő hamarabb elfogadná a magasabb árat, mint ahogy azt az értékesítő kolléga megfelelően át tudná adni. Az elutasítástól való félelmében, neki sem fut, elodázza a fontos feladatot, ezzel súlyos veszteséget okoz a cégének. (A hatékony, érveléssel alátámasztott áremeléshez, oktatni kell az értékesítő kollégákat!)
Tévhit azonban, hogy az ár lista megemelésével helyre kerülhetnek a dolgok! Nem csak az ár listás árakat, hanem az eladási árakat is meg kell emelni. Méghozzá a hatékonyság érdekében azon termékeknél (TOP termékek) melyek a cég összforgalmára a legnagyobb hatást gyakorolják. Pareto- elv alapján a forgalom 80%-át, a termékkör 20%-a teszi ki! Ez a 20% termék áremelése hozza meg a várva várt eredményt.
Ezen elvek alkalmazásához nyújt napi szintű elengedhetetlen segítséget a Sales GP szoftver. A Statisztikai menüben található adatokból, diagramokból azonnal láthatóak az értékesítő munkánk, az áremelésünk hatékonysága. A TOP termékek és vevők adataira, üzletkötő és cég szinten is rákereshetünk, szükség esetén azonnali beavatkozást tehetünk.
A Sales GP szoftver és a hatékony áremelési stratégia segítségével a cég elérte, hogy 12 hónap után ugyan azon hónapban (úgy, hogy a termékkör nem változott), több mint 10% árrés szintet tudott emelkedni! A cég eladási darabszámai és forgalmi számai csökkentek, de ezzel egy időben az árrés tömeg az árrés % emelkedése miatt nőt, mely a cég adózás előtti eredményét növelte.