Esettanulmány címe:
Az MMSZ könyvelési, bérszámfejtési, nyilvántartási és iktatási rendszereinek továbbfejlesztése és új adminisztrációs rendszerek fejlesztése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
humán-egészségügyi, szociális ellátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat Magyarország egyik legnagyobb karitatív szervezete. A szolgálat országosan tevékenykedik, jelenleg kb. 3-4000 fővel végzi mindennapi munkáját. A szolgálattal cégünk megalakulása óta folyamatosan üzleti kapcsolatban áll, főként rendszergazdai szolgáltatást és szoftverfejlesztét nyújtunk részére. A szolgálat tevékenysége nagyon szerteágazó, a saját mentőszolgálattól kezdve a hajléktalangondozáson keresztül a saját óvoda üzemeltetéséig. A szolgálatban kb. 1300 oylan dolgozó működk, aki valamilyen számítógépes rendszert használ a feladatai adminisztrálásához. Ennek a feladatnak az összefésülésére, egységesítésére írtak ki pályázatot, melyet cégünk nyert meg és valósított meg 2015. második felétől.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Egy olyan intaenetes, internet alapú rendszert kellett kifejlesztenünk, mely az alábbi modulokat tartalmazza:
1. Ingatlan-nyilvántartási és üzemeltetési rendszerek fejlesztése
Célunk olyan létesítménymenedzsment felület kialakítása, amely egyrészt összefoglalja a szociális intézményként szolgáló épületék energia és rezsiköltségének nyilvántartásait, alkalmas az energiafogyasztás felügyeletére és optimalizálására, valamint egyszerűsíti az intézményvezetők ingatlan üzemeltetéssel kapcsolatos feladatait, ezáltal hatékonyabbá teszi a szakmai munkát.
2. HR adminisztrációs rendszer tervezése és kidolgozása
Célunk olyan online adminisztrációs rendszer fejlesztése, amely a munkavállalókkal kapcsolatos információkat egységes online rendszerben tartja nyilván.
3. Komplex szakmai nyilvántartási rendszer
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat, mint szociális és gyermekvédelmi intézmények fenntartója szolgáltatásainak működtetése során többfajta hatósággal kerül kapcsolatba, akik mind végeznek valamilyen ellenőrző, adategyeztető, adatkérő tevékenységet.
4. Személyi nyilvántartás és iktatási rendszer fejlesztése
A Szeretetszolgálat személyi nyilvántartásában egyszerre kezeli a szervezet tagságának, önkénteseinek és munkavállalóinak adatait. A fejlesztés célja speciális autentikációjú, web alapú online rendszer fejlesztése, amely az adatok maximális védelme mellett lehetővé teszi a személyi nyilvántartásban szereplők adatainak kezelését, automatikus exportálását és lekérdezését a bérszámfejtés, a szakmai nyilvántartások, a HR nyilvántartás és a költségvetés tervezés részére.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az elvégzett fejlesztés során egyszerűsödött, központodosott az adminisztárciós feladatok elvégzése. A megfelelő jogosultsági szinten dolgozó kollegák naprakész információkat tudank kinyerni a rendszerből, akár a pénzügyi gazdálkodásra vonatkozóan, vagy akár a személyi állomány tekintetében. A rendszer használatával az országos hálózat egységei könnyebben, és valós bázisadatokra támaszkodva tudnak következő évi költségvetést tervezni mind pénzügyi, mind személyi állomány tekintetében. Az intranetes rendszer internet alapú, így bármelyik kollega gyakorlatilag bárhonnan el tudja végeni adminisztárciós feladatait. Az elkészült rendszer moduláris felépítése és átjárhatósága miatt a Szolgálat azt tervezi, hogy az eddig más módon vezetett adminisztrációs munkáit is szeretné integrálni a rendszerbe (pl. gépjárműnyilvántartás vagy moniltelefonnyilvántartás).