Esettanulmány címe:
Y-Csapágy webáruház: Már három éve az online térben
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az Y-Csapágy Kft. a csapágy- és gépelemek forgalmazására specializálódott magyar vállalat, amely elsősorban ipari partnerek számára nyújt minőségi termékeket és szakértői támogatást. A cég közepes méretű vállalkozás, amely több, mint 10 éves tapasztalattal rendelkezik az iparágban. Webshopja és helyi jelenléte révén rugalmas kiszolgálást biztosít, gyors szállítással és megbízható ügyfélszolgálattal.
A vállalat a gépipari alkatrészpiacon tevékenykedik, ahol a minőség, a pontosság és az időbeni kiszolgálás kiemelt jelentőségű. Az iparágban jelenleg az automatizáció, az energiahatékonyság és a fenntarthatóság növelése jellemző trendek. Erős a verseny, a nemzetközi gyártók és helyi disztribútorok egyaránt jelen vannak. A cég előnye a gyors reagálás és a helyi igények alapos ismerete és a speciális alkatrészek forgalmazása.
A vállalat fő erőforrásai közé tartozik a csornai bolt, a webáruház, a szakértői csapat és a kiterjedt logisztikai háttér.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az Y-Csapágy Kft. több mint egy évtizede kiemelkedő szereplője a mezőgazdasági gépek karbantartásához és javításához szükséges alkatrészek forgalmazásának. Csornán és környékén ismertségük és népszerűségük jelentős, amelyet a professzionális kiszolgálás és a családias légkör alapozott meg. Ugyanakkor a vállalat szembesült azzal a ténnyel, hogy a kizárólag helyi elérhetőség már nem elegendő ahhoz, hogy hosszú távon is versenyképesek maradjanak a piacon.
Az értékesítési csatornák megváltoztak: napjaink vásárlói egyre inkább az online térben keresnek gyors, kényelmes és egyszerű megoldásokat, legyen szó akár magánszemélyekről, akár céges partnerekről. A lokális jelenlét korlátai miatt vezető értékesítőnk, Németh Dávid már egyszer felkereste az Y-Csapágy Kft.-t több mint 10 évvel ezelőtt a webshop ötletével, de akkor még nem érezték szükségét az országos jelenlétnek. Azonban a folyamatos fejlődésük és a piac változása miatt az Y-Csapágy vezetője is felismerte, hogy ügyfelei elvárásait és igényeit csak egy modern, országos elérést biztosító online értékesítési csatornával tudja maradéktalanul kielégíteni.
A vállalat egyik legnagyobb kihívása az volt, hogy a több mint 10.000 terméket tartalmazó széles kínálatát hogyan tegye hozzáférhetővé az online térben úgy, hogy az megfeleljen a felhasználók elvárásainak, ugyanakkor egyszerűen és hatékonyan kezelhető maradjon a vállalat számára is. A meglévő készletnyilvántartó rendszer integrálásának igénye és a nagy termékkínálat átlátható bemutatása további technikai és stratégiai nehézségeket jelentett.
Emellett a terjeszkedéshez szükség volt arra, hogy a vállalat meglévő helyi ismertségét az online térbe is átültesse, miközben új vásárlói rétegeket célozzon meg országszerte. Azonban a hagyományos üzleti modellről az online térre való átállás olyan komplex problémákat vetett fel, amelyek megfelelő technológiai, és szakértői megoldásokat és fejlesztést igényeltek.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az Y-Csapágy Kft. az fws webstudiohoz fordult, hogy szakértői támogatást kapjon az online értékesítési csatorna kiépítéséhez és az országos elérés megvalósításához. A közös munka első lépése a probléma alapos megértése volt, amely során feltérképeztük az ügyfél igényeit, üzleti céljait és a meglévő kihívásokat. Ennek során olyan megoldásokat dolgoztunk ki, amelyek nemcsak a jelenlegi helyzetre adnak választ, hanem hosszú távon is biztosítják a növekedést és a versenyképességet.
Első lépésként egy átfogó tervet készítettünk, amelynek részeként megterveztük a webshop felépítését és funkcióit. Figyelembe vettük a több mint 10.000 termékből álló kínálat kezelésének komplexitását, ezért egyedi adminisztrációs felületet fejlesztettünk. Ez a rendszer lehetővé tette, hogy a termékadatlapok feltöltése és frissítése gyors és egyszerű legyen. A hatékonyság növelése érdekében a webshopba integráltuk a vállalat által használt készletnyilvántartó szoftvert amely automatizálta az adatkezelési folyamatokat.
Az online értékesítés megkezdését célzott marketingtámogatással segítettük elő. Kidolgoztuk a webáruház indulását támogató Facebook- és Google-hirdetési kampányokat, amelyek gyors eredményeket hoztak, és segítenek a vállalatnak megszólítani az ország különböző részein található potenciális vásárlókat azóta is. Az online hirdetések mellett a webshopot keresőoptimalizálási (SEO) modulokkal láttuk el, hogy javítsuk az organikus elérést és a Google találati listáin való szereplést.
A felhasználói élmény optimalizálása érdekében a webáruházat úgy terveztük meg, hogy könnyen kezelhető legyen mind a lakossági, mind a céges ügyfelek számára. Az Y-Csapágy Kft. számára az elkészült webshop nemcsak technológiai fejlődést jelentett, hanem egy új, stratégiai alapot biztosított a vállalat működéséhez. A közösen kialakított online értékesítési csatorna lehetővé tette, hogy a cég meglévő ügyfélkörét megtartva új piacokat érjen el, és hosszú távon is fenntartható növekedést érjen el online is.