Esettanulmány címe:
Budapesti, induló, magánegészségügyi szolgáltató, kezdetben egy, majd 3 szolgáltatási helyszínnel, induláskor 6 főt, ma már 20+ főt foglalkoztató
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
humán-egészségügyi, szociális ellátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Induló laborvizsgálati központ vérvételre specializálódva, budapesti helyszínnel, 6 fő alkalmazottal indult 2022-ben. A magánegészségügyi szolgáltatók piaca gyorsan nő, és rendkívül erős verseny jellemzi szerte az országban, de Budapesten különösen. Ügyfelünk online, digitális marketingtevékenységének megtervezésére és kivitelezésére kapott megbízást ügynökségünk. Induló vállalkozásként különösen érzékeny volt a megbízónk a költséghatékonyságra és a gyors eredményekre, így ügynökségünk teljesítményalapú díjazást vállalt az „együtt sírunk, együtt nevetünk” elvére alapozva.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Egy sokszereplős piacon kellett egy induló kisvállalkozást az alapoktól felépíteni. A pénzügyi erőforrások szűkös volta miatt kizárólag digitális marketing jöhetett szóba, így más klasszikus kommunikációs eszközöket (sajtókommunikáció, órisáplakátok, rádió- és TV-reklám) nem alkalmazhattunk. A feladat összetettségét az is adta, hogy egyszerre kellett a márkaismertséget növelnünk és lead-eket generálnunk, vagyis hogy minél többen regisztráljanak időpontot az ügyfél honlapján vérvételre, vagy ugorjanak be az utcáról egy gyors laborvizsgálatra. Mindezt egy olyan piacon, ahol már sok, ismert szereplő verseng ugyanazért a vásárlói körért.
Emellett fontos volt megszólítani olyan potenciális új ügyfeleket, akik nem fordítottak eddig kellő figyelmet az egészségügyi prevencióra. Számukra az edukáció tűnt járható útnak, de ezt úgy kellett megvalósítanunk, hogy azzal ne a versenytársaknak generáljunk forgalmat.
Továbbá az ügyfél számára fontos volt a gyors eredmény, a bevételnövekedés annak érdekében, hogy megvalósíthassa ambíciózus terjeszkedési terveit, és elérje az optimális üzemméretet.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Első lépésben kidolgoztuk a digitális marketingstratégiát, amely két területre fókuszált: közösségi médiacsatornák működtetése, illetve jól célzott digitális hirdetési kampány lebonyolítása. Elindítottuk az ügyfél Facebook- és Instagram-oldalait, amelyekre folyamatosan gyártjuk a tartalmakat – szövegeket és kreatívokat (képek, videók). A tartalomgyártás során tekintettel kell lennünk a szigorú jogszabályi korlátozásokra, amelyek az egészségügyi kommunikáció terén érvényben vannak, és elég gyakran változnak. Ezek naprakész ismeretének hiánya azzal a kockázattal jár, hogy az ügyfél bírságot kap a szakhatóságtól. Fontos szempont volt még a versenytársaktól való megkülönböztethetőség, ezért számos kreatív megoldást is alkalmaztunk, mint például a gamifikáció, illetve figyelmet fordítottunk az ügyféledukációra is. A tartalomgy
Ezzel párhuzamosan Google Ads kampányt indítottunk, hogy időpont-foglalásra ösztönözzük a célcsoportot ügyfelünk honlapján. A hirdetések targetálása ülönoösen nehéz feladat volt, hiszen sok versenytárs célozta meg ugyanazt az ügyfélkört.
Mind a tartalomgyártás, mind pedig a Google Ads kampány során sikerrel alkalmaztuk a hiperszegmentáció eszközét: vagyis a célcsoportokat nagyon részletesen és alaposan meghatároztuk, és számukra dedikált üzeneteket és kreatívokat használtunk mind a posztokban, mind a hirdetésekben.
A kampány sikerének, a bevételek terveket messze meghaladó ütemű növekedésének köszönhetően ügyfelünk egy éven belül két újabb helyszínt nyitott és a szolgáltatást kibővítette orvosdiagnosztikával is – ma már 18 orvos érhető el konzultációra. A szerződésünket ennek megfelelően meghosszabbította és kibővítette ügyfelünk.