Esettanulmány címe:
Ügyfél és rendelés kezelés, kiszállítás és raktár kezelés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A cég egy teljesen magyar ajkú szlovák cég, ami Magyarországon Győr és vonzáskörzetében is szolgáltatott. Fő tevékenységi körük, a vizes ballonok és ballon gépek szállítása és szolgáltatása.
Szlovákiában már jelentős piaci szereplőnek tekinthető a cég, ennek egyik oka büszkén mondhatjuk az, hogy a MI rendszerünket használják.
A cégnek saját víztöltő üzeme és eszközei vannak, de egyéb kiegészítő termékeket is árulnak. Ezek között több magyar termék is megtalálható.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A rendelések 3 forrásból érkezhetnek online, telefonos, személyes módon. Ezeket kellet egységes felületen és rendszerben kezelni. Ezután a rendeléseket automatikusan kiszállítási körökbe rendezni, és mindezt optimalizálni, hogy az adott szállításban a lehető legkevesebb úttal járjon a kiszállítás.
Mindezt úgy hogy a lehető legkevesebb emberi beavatkozásra legyen szükség, és minden munkafolyamat vezethető és kezelhető legyen egy Online rendszerben.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az Online rendszerben minden kollégának egyedi fiókja van, és ott csak a számára legfontosabb adatokat és funkciókat látja. A rendelések felvétele után a rendszer automatikusan besorolja egy feltétel rendszer szerint egy alkalmas kiszállítási körbe a rendelést.
A körök elkészülte után szállítási és szedési lapok generál a rendszer, hogy a raktár és a gyártás felkészülhessen az igényekre.
A futároknak saját applikáción látják a következő címet, amiben egy kattintással hívás indítható az ügyfélnek, de akár navigáció is indítható. A futár rögzíteni tudja a kiadott tételeket és az átvett üres termékeket, így a kötelező kauciót is kezeli a rendszer.
A rendszer figyeli és követi a gépek kötelező 3 havi tisztítását is, így magától jelzi melyik gépeket kell be hozni.
Ezekkel az automatizmusokkal azt érte el a cég, hogy ugyanakkora létszám mellett, háromszoros megrendelést is ki tudnak szállítani, de ma már közel tízszeres rendelés számnál járnak.
Igaz a létszám is nőt de közel sem tízszeresére. És a folyamatos fejlesztések során, még a kiszállítások sorrendje és módja is jelentősen optimalizálódik a rendszernek köszönhetően.
Így a kiszállítási idők csökkenése mellett az üzemanyag költségek is alacsonyabbak és a környezetett is védjük.