Adatlap


Esettanulmány címe:
Épületgépészeti karbantartás papírmentesen
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szakmai, tudományos, műszaki tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Faktor Épületgépész cégcsoport családi vállalkozás, melynek története közel 30 évre nyúlik vissza. 25 éve foglalkoznak klíma és légkondiciónáló berendezések értékesítésével, telepítésével. Családi házak, lakások, irodák klimatizálása értékesítéstől a teljes beüzemelésig majd a szükséges karbantartásokig. 2007-től nyitották meg Hőporta épületgépészeti szaküzletüket. 2008-tól napelemes és hőszivattyús rendszereket is értékesítenek és telepítenek. 8 fős szerviz és karbantartó csapatuk Budapesten, Pest megyében és annak vonzáskörzetében vállalja az ipari és lakossági klímaberendezések, hőszivattyúk és napelemes rendszerek telepítését, javítását és karbantartását.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Partnerünk számára folyamatos kihívásként jelent meg, hogy a helyszíni munkavégzést követő dokumentáció egyre növekvő adminisztrációs terheket ró a szerviz és karbantartói csapatban dolgozókra. Emellett megfogalmazódott az igény, hogy a helyben végzett szerelési tevékenységeket egy digitalizációra fókuszáló folyamatfejlesztés keretében célszerű lenne összekapcsolni más vállalati tevékenységekkel, mert e tekintetben a cégvezetők láttak hatékonysági problémákat.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Faktor Épületgépész csoport a Kompozit szoftver segítségével átfogó digitalizációs lépéseket tett, amelyek alapvetően átalakították a vállalat mindennapi működését. A Kompozit bevezetésével a papíralapú munkalapokat digitális megoldással váltották fel, ezáltal biztosítva a papírmentes és környezettudatosabb működést. A digitális munkalapok használatával a cég részletes adatokat nyer ki a munkaidő- és anyaghasználatról, ami elengedhetetlen a költséghatékony működéshez és a stratégiai tervezéshez. A riportok segítségével a vezetőség átlátható képet kap az erőforrások optimális felhasználásáról, amely révén javíthatják a folyamatokat és az erőforrások allokációját. Egy további kulcsfontosságú funkció, hogy a Kompozit lehetővé teszi a Faktor számára különféle munkatípusok – szerviz, karbantartás, telepítés – részletes nyomon követését, függetlenül attól, hogy klíma-, hőszivattyú- vagy napelem berendezésekről van szó. A Kompozit egyik újítása, hogy a berendezések teljes szerviztörténetét bármikor lekérdezhetik egy egyszerű QR-kód beolvasásával. Ez a funkció jelentős előnyt nyújt, mivel így a technikusok azonnal hozzáférnek a készülék korábbi karbantartási és javítási adataihoz, segítve ezzel a gyors és informált döntéshozatalt a helyszínen. Emellett a Kompozit integrálható a Faktor Épületgépész csoport meglévő rendszereivel, így például a MiniCRM-mel is összekötöttük, amellyel az ügyfélkapcsolatokat és kommunikációkat is gördülékenyen menedzselhetik. Az integrált rendszer biztosítja, hogy minden adat egységesen elérhető legyen, ezzel is gyorsítva a munkafolyamatokat és javítva az ügyfélelégedettséget. A Kompozit tehát nem csupán hatékonyságnövelő eszköz, hanem egy olyan megoldás, amely hosszú távon támogatja a Faktor Épületgépész csoport versenyképességét és fenntarthatóságát az épületgépészeti piacon.