Adatlap


Esettanulmány címe:
Vevőszámlák kiegyenlítésének szoftveres robotizációja
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
pénzügyi, biztosítási tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az MBH Bank Nyrt. Magyarország egyik meghatározó pénzintézete a hazai bankszektorban, széleskörű lakossági és vállalati pénzügyi szolgáltatásokat kínálva. A bank jelentős méretű szereplő a piacon, több mint 4500 alkalmazottal és országos lefedettséget biztosító, közel 300 fiókot magában foglaló hálózattal. Az MBH Bank Nyrt. tevékenysége a klasszikus banki szolgáltatások mellett kiterjed befektetési, biztosítási és digitális megoldások fejlesztésére is, hogy ügyfelei számára modern és sokrétű pénzügyi megoldásokat kínáljon. A dinamikusan változó piaci környezetben a bank nagy hangsúlyt fektet az innovációra és a digitális transzformációra, valamint a stabil erőforrás-bázis fenntartására. A vállalat növekedési stratégiája célzott fejlesztésekre és hatékonyságjavító intézkedésekre épül, amelyeket erős pénzügyi alapok és szakértői csapat támogat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A bankban a nyitott vevőszámlák és az ügyfelek befizetéseinek összepontozása jelentős kihívást jelentett a pénzügyi csapat számára. A feladatot a kollégák manuálisan, a társterülettől kapott Excel riportok alapján végezték, ami időigényes és monoton munkát eredményezett. Bár a pontozás szabályok mentén, viszonylag egyszerűen elvégezhető volt, a hatalmas adatmennyiség miatt a csapat sok időt fordított a tételek átvizsgálására és összepontozására. Ez a helyzet nem csak az erőforrások hatékony kihasználását akadályozta, hanem növelte az emberi hibák kockázatát is. A bank vezetősége ezért felismerte, hogy szükség van a jelenlegi gyakorlat megváltoztatására, mivel a folyamat automatizálása nem csupán időmegtakarítást és pontosságot eredményezhetett volna, hanem a csapat kapacitását is felszabadíthatta volna magasabb hozzáadott értékű feladatok számára.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A vevőszámlák kiegyenlítésének szoftveres robotizációja (RPA) bevezetésével a bank jelentős eredményeket ért el. A manuális pontozási folyamat automatizálása révén a feldolgozási idő drasztikusan csökkent, lehetővé téve a pénzügyi csapat számára, hogy több időt fordítson stratégiai jelentőségű feladatokra. Az RPA technológia segítségével a rendszer automatikusan azonosította és összepontozta a befizetéseket a nyitott számlákkal, minimalizálva az emberi hibák kockázatát és növelve az adatok pontosságát. Ennek eredményeképpen a bank működési hatékonysága javult, és a pénzügyi osztály terhelése is jelentősen csökkent. Emellett a folyamat átláthatósága nőtt, mivel a robot által végrehajtott lépések pontosan nyomon követhetőek voltak, ami megkönnyítette az ellenőrzéseket és az auditálási folyamatokat. Az új rendszer bevezetése növelte az ügyfélélményt is, mivel a befizetések gyorsabb és pontosabb rögzítése következtében kevesebb reklamáció érkezett a számlák kiegyenlítésével kapcsolatban.