Esettanulmány címe:
OTP Bank Zrt.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
pénzügyi, biztosítási tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az egyik legnagyobb magyar és nemzetközi színtéren is jelen levő pénzintézet, A Bank hosszú évtizedek óta ügyfelei megbízható partnere a pénzügyekben. Az elmúlt 30 évben megállták a helyünket a piaci versenyben, majd a nemzetközi színtéren is. A 2000-es években megkezdett nemzetközi akvizícióknak köszönhetően immár régiós szinten is fajsúlyos szereplővé váltak, európai mércével mérve is példátlan fejlődésen mentek keresztül.
Ma az egyik leginnovatívabb szereplők a magyar bankpiacon, tevékenységüket olyan rangos szervezetek ismerték el, mint a Euromoney, a Global Finance és a Mastercard.
Napjainkban 16,3 millió ügyfél pénzügyi igényeire ad magas színvonalon megoldást 1.750 bankfiókjában, a legmodernebb elektronikus csatornákon, valamint ügynökökön keresztül.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Bank a hagyományos márkakommunikációs mass média csatornákon túl, a versenytársakkal lépést tartva igyekezett a fiatalabb korcsoportot is hatékonyabban megcélozni és aktivizálni üzeneteivel. A social média erejét felismerve 2024 elején a BeSocial-lel karöltve jelennek meg a fiatalokat és a szélesebb rétegeket is megcélzó videós, képi és szöveges tartalmakkal a TikTok-on, az Instagram-on és a Facebook-on.,.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Egy jól átgondolt koncepció mentén legyártott, edukatív és egyben szórakoztató videókat, képi és szöveges anyagokat felvonultató posztsorozattal alig egy év leforgása alatt, jelentősen sikerült feltornászni a Bank facebook (237e követő) instagram (2e követő), és TikTok (10e) követőinek a táborát, valamint a sikeres kommunikációnak köszönhetően az általunk megjelentetett posztok kiemelkedő nézettséggel és aktivizációs (engagement) mutatókkal büszkélkedhetnek.