Adatlap


Esettanulmány címe:
Digitális átalakulás az értékesítés szolgálatában – A Sales Innovo és Magyarország piacvezető medence webáruházának sikere
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Sales Innovo ügyfele egy piacvezető magyarországi medence webáruház, amely magas minőségű medencéket, medence tartozékokat és karbantartási szolgáltatásokat kínál. A vállalkozás kis- és középvállalati méretű, és az utóbbi években jelentős növekedést ért el a belföldi piacon. Fő célcsoportja a privát medencék tulajdonosai, valamint lakossági és vállalati vásárlók, akik medencék építésével és karbantartásával foglalkoznak. Bár erős piaci pozícióval rendelkezik, az egyre növekvő online versenyben, különösen az e-kereskedelmi óriásokkal szemben, új megoldásokra van szüksége a hatékonyabb értékesítési és ügyfélszerzési stratégiák érdekében.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A medence webáruház folyamatos marketingkampányokat és promóciókat futtatott az online térben, de a kampányok megtérülése a vártnál gyengébb eredményeket hozott. Az értékesítési konverziós arány alacsony maradt, még több ügynökségi beavatkozás után is, ami miatt a cég folyamatosan forgalmat vesztett. A webáruház látogatóinak nagy része vásárlás nélkül távozott, a reklámokra fordított költségek pedig nem hozták meg a kívánt eredményeket. Ezen kívül kihívást jelentett a közösségi média jelenlét hatékony kezelése is. A vállalatnak nem volt elegendő kapacitása a beérkező üzenetek gyors megválaszolására, valamint a hozzászólások kezelésére a Facebookon és Instagramon. A reakcióidő hosszú volt, ami tovább rontotta a vásárlói megítélést, mivel sok érdeklődő válasz nélkül maradt, vagy későn kapott visszajelzést. Az ebből fakadó negatív tapasztalatok aláásták a cég közösségi média interakcióit és befolyásolták a márkahűség kialakulását.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az alkalmazott megoldás és az elért üzleti előnyök A Sales Innovo a digitális megoldások és az innováció élvonalában járva átfogó szoftveres csomagot kínált a medence webáruház számára, amely a következő elemekből épült fel: Mesterséges Intelligencia Ügyfélszolgálat: A webáruházban bevezetett mesterséges intelligencia alapú ügyfélszolgálat azonnali és 24/7 ügyféltámogatást biztosított, ami 3 százalékponttal növelte a konverziós arányt. Az azonnali segítségnyújtás hozzájárult ahhoz, hogy a látogatók magabiztosabban tegyék kosárba a termékeket, így az értékesítési kampányok hatékonysága nőtt, és a webáruház kétszámjegyű százalékos árbevétel növekedést ért el. Automatikus Vásárlói Visszajelzés Gyűjtés és Megjelenítés: Az MI technológia segítségével a rendszer automatikusan begyűjtötte és rendszerezte a vásárlói visszajelzéseket. Csak az 5 csillagos értékeléseket engedte megjeleníteni a Google Cégem fiókban és a termékoldalakon, így növelte a webáruház online hírnevét és keresőoptimalizálását (SEO). Emellett a visszajelzések automatikusan megjelentek a közösségi médiában (Facebook, Instagram), ami tovább csökkentette a látogatók lemorzsolódását, mivel a pozitív értékelések növelték a vásárlói bizalmat. Omnichannel Értékesítési Automatizáció: A Sales Innovo omnichannel rendszerét integrálva a webáruház adatalapú, személyre szabott ajánlatokat tudott küldeni az ügyfeleknek emailben, SMS-ben és WhatsAppon keresztül, amely jelentősen megnövelte az ügyfél-élettartamot és törzsvásárlói kört alakított ki. Az automatizált kampányok révén a vásárlók hosszabb ideig maradtak aktívak, így a webáruház rendszeres és megbízható forgalmat generált. Sales Innovo Appify Mobilalkalmazás: Az áruház a Sales Innovo Appify szolgáltatásának segítségével mobilalkalmazást készített a webáruházból, amelyet az ügyfelek letölthettek. Az alkalmazás közvetlen forgalmat biztosított a webáruház számára, mivel lehetőséget teremtett a közvetlen vásárlásra, megkerülve ezzel a Google függőségét és költ