Adatlap


Esettanulmány címe:
Ingatlan értékesítési rendszer fejlesztése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
ingatlanügyletek
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ingatlan kereskedelemmel foglalkozó partnerünk országos szinten végez ingatlan értékesítést, számos budapesti irodával, 50+ értékesítővel. A vállalkozás több mint 15 éve szolgálja ki hazai és külföldi vásárlók és befektetők igényeit. A megvásárolható ingatlanok egy saját fejlesztésű rendszerben kerülnek menedzselésre, melybe rögzítésre kerül annak minden adata (cím, alapterület, ...), az ingatlant bemutató képek, alaprajzok, továbbá minden az ügylettel kapcsolatos dokumentum.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Partnerünk 2021-ben keresett fel bennünket, hogy rendszerét szeretné átalakítani, megújítani. Az évek múltával növekedett partnerünk értékesítői létszáma, CRM és egyén rendszerekkel való összeköttetés is szükségszerűvé vált. A korábbi rendszer un monolitikus felépítésű volt, emiatt megbízott minket egy új webalkalmazás elkészítésével. Az új ingatlan-kezelő rendszer komplexebb üzleti folyamatokat kellett, hogy támogasson, illetve számos külső rendszerrel is együtt kellett működjön: ingatlan.com, facebook, viber, CRM-rendszer. Az alkalmazás felhasználóbarát felületet kellett biztosítson az értékesítőknek mobiltelefonról való használat esetére is. További elvárás volt, hogy a több százezernyi ingatlan és értékesítési adatot, ami a régi rendszerben az évek alatt összegyűlt, maradéktalanul vigyük át az új rendszerbe, és azok mindennemű folyamatban majd ott használhatóak legyenek. Gondoskodnunk kellett a zökkenőmentes átállásról, illetve a rendszer üzemeltetésére is felkért bennünket.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A webfejlesztési projektet 9 fővel realizáltuk:1 projekt menedzser, 3-3 frontend ill. backend fejlesztő, 1 dizájner, 1 rendszergaza. Az új rendszer architektúra a frontend-backend-adatbázis elvre épült. A fejlesztés agilis módszertannal un Kanban módszer szerint történt. Az elkészítendő funkciókat rendszeres online meetingeken hallgatta meg a projekt vezetőnk, melyből a részletesen kidolgozásra került realizálandó fejlesztési feladatok a csapat board-ján kerültek ütemezésre. 2 hetente történt online demó a partnerünk részére, ahol az azonnal visszajelzések alapján finomíthattunk a terméken. Az új rendszerben minden jelenlegi ingatlan típus (bérház, társasház, családi ház, panel-lakás, ikerház, ...), illetve az eladás-vásárlás szempontjából fontos paraméterek is támogatottak, melyek segítségével az értékesítők könnyebben találják meg az optimális ingatlant a leendő kliensek számára. A munkatársak távmunkában, online laptopról, vagy akár okostelefonról is kezelhetik az új rendszerrel ingatlanjaikat, ezáltal az alkalmazás jelentősen megkönnyíti, gyorsítja és hatékonnyá teszi munkájukat továbbá csökkentve az adminisztrációs terheket. (nem elhomályosított képernyőképet adat és üzleti titok védelmi okok miatt nem csatolhatunk)