Adatlap


Esettanulmány címe:
KEDVENC JM Kft., FMCG Kis- és Nagykereskedés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A társaság Friss és fagyasztott élelmiszerek kis- és nagykereskedelmével foglalkozik: A Kedvenc JM Kft. 20 éve családi vállalkozásként jött létre, és tevékenykedik a friss- és mirelit áru piacon, Nógrád, Jász-Nagykun-Szolnok, Heves és Pest megyében. A vállalkozás négy fővel indult, ma pedig mintegy 170 főt foglalkoztat, és közel háromezer partnert szolgál ki. A partnerek között a legkisebb egyéni vállalkozóktól az országos élelmiszerlánc-hálózatokig minden méretű cég megtalálható. 2006-ban óriási fejlődés indult meg a Kedvenc JM vállalatnál: saját bolthálózatot nyitottak Kedvenc Szakbolt néven.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az FMCG iparág néhány speciális igénye, üzleti területenként: Nagykereskedelem Elsődleges leosztás (a túlkeresletes termékek kezelésére) Egyedi árképzés (a partnercsoportonkénti időszaki árak hatékony karbantartására) Többszintű fedezetszámítás (termékre, vevőcsoportra, üzletkötőre) Mobil üzletkötői megoldás (értékesítés, riportolás) Kiskereskedelem Integrált pénztárgépkezelés (back-office) Egyedi kiskereskedelmi árképzés Vevőkártya-kezelés Online/offline SAP B1 integráció Pénzügy Integrált pénztárgépkezelés (back-office) Népegészségügyi Termékadó (NETA) kezelése Jövedéki termékek kezelése Bónusz visszatérítések Tömeges számlázás (batch) Logisztika Sarzs-kezelés Vonalkódos, tárhelyes készletkezelés Túraszervezés Slepp-túrák kezelése Másodlagos leosztás Komissiózás (rendelésre, túrára, vegyesen)
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
IFSZ-FMCG ügyviteli megoldás SAP Business One alapokon. Olyan kiegészítő modulokat készítettünk a SAP Business One-hoz, melyekkel az FMCG iparág ügymenetének minden momentuma nyomon követhető és így a bonyolult folyamatok ellenőrzött keretek között tarthatók. Ezzel teljes körű, valós idejű információval tudjuk ellátni a menedzsmentet a döntési helyzetekben. Nagykereskedelem Elsődleges leosztás (a túlkeresletes termékek kezelésére) Egyedi árképzés (a partnercsoportonkénti időszaki árak hatékony karbantartására) Többszintű fedezetszámítás (termékre, vevőcsoportra, üzletkötőre) Mobil üzletkötői megoldás (értékesítés, riportolás) Kiskereskedelem Integrált pénztárgépkezelés (back-office) Egyedi kiskereskedelmi árképzés Vevőkártya-kezelés Online/offline SAP B1 integráció Pénzügy Integrált pénztárgépkezelés (back-office) Népegészségügyi Termékadó (NETA) kezelése Jövedéki termékek kezelése Bónusz visszatérítések Tömeges számlázás (batch) Logisztika Sarzs-kezelés Vonalkódos, tárhelyes készletkezelés Túraszervezés Slepp-túrák kezelése Másodlagos leosztás Komissiózás (rendelésre, túrára, vegyesen) EKAER kezelés