Esettanulmány címe:
KEDVENC JM Kft., FMCG Kis- és Nagykereskedés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A társaság Friss és fagyasztott élelmiszerek kis- és nagykereskedelmével foglalkozik:
A Kedvenc JM Kft. 20 éve családi vállalkozásként jött létre, és tevékenykedik a friss- és mirelit áru
piacon, Nógrád, Jász-Nagykun-Szolnok, Heves és Pest megyében.
A vállalkozás négy fővel indult, ma pedig mintegy 170 főt foglalkoztat, és közel háromezer partnert szolgál ki. A partnerek között a legkisebb egyéni vállalkozóktól az országos élelmiszerlánc-hálózatokig minden méretű cég megtalálható.
2006-ban óriási fejlődés indult meg a Kedvenc JM vállalatnál: saját bolthálózatot nyitottak Kedvenc
Szakbolt néven.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az FMCG iparág néhány speciális igénye, üzleti területenként:
Nagykereskedelem
Elsődleges leosztás (a túlkeresletes termékek kezelésére)
Egyedi árképzés (a partnercsoportonkénti időszaki árak hatékony karbantartására)
Többszintű fedezetszámítás (termékre, vevőcsoportra, üzletkötőre)
Mobil üzletkötői megoldás (értékesítés, riportolás)
Kiskereskedelem
Integrált pénztárgépkezelés (back-office)
Egyedi kiskereskedelmi árképzés
Vevőkártya-kezelés
Online/offline SAP B1 integráció
Pénzügy
Integrált pénztárgépkezelés (back-office)
Népegészségügyi Termékadó (NETA) kezelése
Jövedéki termékek kezelése
Bónusz visszatérítések
Tömeges számlázás (batch)
Logisztika
Sarzs-kezelés
Vonalkódos, tárhelyes készletkezelés
Túraszervezés
Slepp-túrák kezelése
Másodlagos leosztás
Komissiózás (rendelésre, túrára, vegyesen)
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
IFSZ-FMCG ügyviteli megoldás SAP Business One alapokon.
Olyan kiegészítő modulokat készítettünk a SAP Business One-hoz, melyekkel az FMCG iparág ügymenetének minden momentuma nyomon követhető és így a bonyolult folyamatok ellenőrzött keretek között tarthatók. Ezzel teljes körű, valós idejű információval tudjuk ellátni a menedzsmentet a döntési helyzetekben.
Nagykereskedelem
Elsődleges leosztás (a túlkeresletes termékek kezelésére)
Egyedi árképzés (a partnercsoportonkénti időszaki árak hatékony karbantartására)
Többszintű fedezetszámítás (termékre, vevőcsoportra, üzletkötőre)
Mobil üzletkötői megoldás (értékesítés, riportolás)
Kiskereskedelem
Integrált pénztárgépkezelés (back-office)
Egyedi kiskereskedelmi árképzés
Vevőkártya-kezelés
Online/offline SAP B1 integráció
Pénzügy
Integrált pénztárgépkezelés (back-office)
Népegészségügyi Termékadó (NETA) kezelése
Jövedéki termékek kezelése
Bónusz visszatérítések
Tömeges számlázás (batch)
Logisztika
Sarzs-kezelés
Vonalkódos, tárhelyes készletkezelés
Túraszervezés
Slepp-túrák kezelése
Másodlagos leosztás
Komissiózás (rendelésre, túrára, vegyesen)
EKAER kezelés