Esettanulmány címe:
A HERMES Kereskedelmi rendszer bevezetése kiskereskedelmi és C+C működésre
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Hansa-Kontakt Kft. Élelmiszer nagykereskedelem és kiskereskedelem
Alapítás éve: 1995
Dolgozók száma: 833 fő
Piaci körülmények:
A Hansa-Kontakt Kft. a CBA magyar élelmiszer lánc egyik központi elosztó raktára, évi átlagos 70 Mrd HUF forgalommal, összesen 3300 partnerrel.
Saját kiskereskedelmi hálózattal rendelkezik 2011. óta, egységei:
C+C Príma Áruház, NOVA bevásárló központ Príma, étterem, cukrászda, Mórahalom Príma, Szeged Cédrus Príma, 7 italnagyker 3 megyében, összesen 78 db kasszával és 20 db önkiszolgáló kasszával.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Hansa-Kontakt Kft. kiskereskedelmi hálózata off-line lokális informatikai rendszerrel működött 2020-ig. Az egységek online készletvezetésének hiányában konzisztens adatokat bolti szinten is csak zárást, a központban pedig adatcserét követően lehetett látni. Minden boltban a dolgozók vagy a Hansa informatika által üzemeltetett szerverre volt szükség, amely jelentős beruházási és üzemeltetési költséggel is járt.
A technológiai adottságok és rendszerfelépítés miatt gyakoriak voltak az adat inkonzisztenciák a központban, amit jelentős humán erőforrással lehetett rendezni, továbbá nem, vagy jelentős költséggel/kompromisszumokkal lehetett a modern felhő alapú rendszerekhez kapcsolódni, pl. CBA központi törzskezelő, elosztó raktárhoz online rendelés/számla, törzsvásárlói rendszer, modern fizetési megoldások. Mindez a hibalehetőségek mellett nem megfelelően támogatta a gazdálkodó szervezet üzleti előremenetét és jelentős költségeket is vont el.
A kassza rendszer felépítéséből fakadóan nehézkesen és boltonkénti adatrögzítéssel, esetleg NAV engedélyeztetéssel járva lehetett csak új kereskedelemi kedvezményeket bevezetni.
A Hansa-Kontakt Kft-nek egy gyors, pontos adatokat biztosító, legújabb fejlesztési technológiát alkalmazó, online információkat adó, platformfüggetlen és a boltokban IT tudást, üzemeltetést nem igénylő rendszerre volt szüksége, amely homogén gépparkjával, egyszerű kezelhetőségével kiszolgálja a cég kereskedelmi fejlődését és céljait. Mindezt egy 7*24 órás csereeszköz garanciát is tartalmazó supporttal, folyamatos jogszabálykövetéssel, fejlesztés esetén NAV engedélyeztetést nem igénylő, online kassza rendszerrel, amely integrált egységet alkot a törzsvásárlói rendszerrel, az elosztó raktár rendelésével, elektronikus számlájával, automatikus rendelési javaslatot ad, optimalizálja a készletet és kiemelten támogatja a franchise hálózat informatikai megoldását.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A HERMES rendszert használók körében elért 20%-os készletérték optimalizálás nemcsak költségmegtakarítást eredményezett, hanem növelte a likviditást, csökkentette a selejtet, javította az ügyfélelégedettséget és hatékonyabbá tette az ellátási láncot. Az adatalapú döntéshozatal lehetősége pedig biztosítja, hogy a vállalatok hosszú távon is fenntartható és nyereséges működést tudjanak elérni.
Részletek
A HERMES rendszer készletoptimalizálása a gyorsan forgó termékeknél lévő túlzott vagy elégtelen készletszint komoly költségeit és elmaradt bevételeit csökkenti. A felhasználók körében elért 20%-os készletérték optimalizálás jelentős előnyökkel járt:
1. Pénzügyi és költségmegtakarítási előnyök
• Likviditás növekedése: Kevesebb tőkét kell lekötni az árukészletbe, ami nagyobb pénzügyi rugalmasságot biztosít.
• Csökkentett raktározási költségek: A kisebb raktárkészlet révén alacsonyabbak a tárolási, biztosítási és egyéb fenntartási költségek.
• Kevesebb selejt és veszteség: A gyorsan romló termékeknél (pl. tejtermékek, friss élelmiszerek) az optimalizálás csökkenti a lejárati idő miatti veszteségeket.
2. Értékesítési és ügyfélelégedettségi előnyök
• Kevesebb készlethiány: Termékhiányok száma csökken, értékesítési lehetőségek nőnek.
• Magasabb vásárlói elégedettség: Ha mindig van a keresett termék, a vásárlók hűsége nő, és kevesebb a konkurenciához vándorlás.
• Jobb promóciókezelés: A promóciókra előre fel lehet készülni, anélkül hogy felesleges készlet halmozódna fel.
3. Hatékonyabb működés és logisztikai előnyök
• Gyorsabb áruforgás: Javul a raktár forgási sebessége, ami hatékonyabb árubeszerzést és kiszállítást eredményez.
• Kevesebb raktári túlterheltség: Csökkenti a logisztikai torlódásokat és a belső műveleti költségeket.
• Jobb ellátási lánc koordináció: Pontosabb rendelési és szállítási döntések.
4. Adatalapú döntéshozatal és stratégiai előnyök
• Fejlettebb predikció és készlettervezés
• Jobb ár- és akciókezelés
• Fokozott versenyképesség