Esettanulmány címe:
Weboldal készítése beépített foglalási rendszerrel, szállásfoglalási rendszerek közötti szinkronizálással, kártyás fizetéssel, automatikus számlázással, induló szálláshely részére
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás területén tevékenykedő adószámos magánszemély, aki azzal keresett meg minket, hogy a hamarosan nyíló vendégházukat szeretnék ezzel az oldallal bemutatni, népszerűsíteni, továbbá az érkező foglalásokat is itt szeretnék lebonyolítani.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk mindenképpen egy egyszerű, letisztult és könnyen kezelhető oldalt szeretett volna készíttetni, amely reszponzív, tehát minden képernyőméreten jól kezelhető. Az egyeztetéseken hamar kiderült, hogy különböző szálláshely-közvetítő portálokon is regisztrálják a vendégházat annak érdekében, hogy minél több vendég rátaláljon. Ugyanakkor ezeknek a portáloknak a rendszerhasználati díja elég magas, ezért hosszabb távon szeretnék minél nagyobb mértékben közvetlenül a vendégek felé ők maguk értékesíteni a vendégéjszakákat. A foglalási rendszer kialakítása során kiemelt szempont volt, hogy szinkronizáljon a szállásfoglaló rendszerekkel a redundáns foglalások elkerülésének érdekében.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az elkészült weboldal a https://akegli.hu/ címen érhető el. A honlap alkalmas arra, hogy a vendégházba érkező foglalásokat szinkronizálja a booking.com és a szallas.hu rendszereivel, mindkét irányba, így egyetlen adminisztrációs felületen kezelhetők a szállásfoglalások, illetve elkerülhető az, hogy a különböző rendszerekben ugyanarra az időszakra érkezzenek be foglalások.
A honlapon beérkező foglalások azonnal fizethetők bankkártyával is. A rendszer a beérkezett foglalásokról automatikusan, azonnal számlát állít ki, így a tulajdonos adminisztrációs terhei jelentősen csökkentek.
További előnyök, hogy a saját foglalási rendszer segítségével a tulajdonos csökkentheti az ügyfélszerzés költségeit, és minden fontos információ hozzá kerül, így hosszú távú kapcsolatokat építhet és növelheti a visszatérő vendégek arányát is.
A minősítés során nagyobb pontszámot, és így akár több csillagot tud elérni, ha rendelkezik egy saját honlappal, mely többek között naprakész információkat, valóságnak megfelelő képeket és foglalási lehetőséget is tartalmaz.