Adatlap


Esettanulmány címe:
ERP rendszer bevezetése a Sport 2 Vendéglátó Szociális Szövetkezet részére
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Sport 2 Vendéglátó Szociális Szövetkezet a vendéglátóipar egyik szereplője, fő tevékenységi köre az italszolgáltatás és az éttermi mozgó vendéglátás. A szövetkezet elsősorban a helyi közösségek igényeit szolgálja ki, de időszakosan nagyobb rendezvényeken is megjelenik, mint például sportesemények, fesztiválok vagy vásárok. A szövetkezet méretét tekintve, mikró vállalkozásnak minősül, 6 fő munkavállalót foglalkoztat. A piaci körülmények jellemzően változékonyak, a szezonális kereslet erőteljesen befolyásolja a működést. Az ügyfélkör igényei gyors alkalmazkodást igényelnek, különösen a minőségi szolgáltatás és a versenyképes árak területén. Széles választékú csapolt és üveges sörökkel, valamint helyi és nemzetközi borokkal szolgál. Emellett különféle alkoholmentes italok, koktélok és kávék is megtalálhatók a kínálatban. Könnyű ételek és sörkorcsolyák, például frissen készített szendvicsek, tapasok, valamint sörözőhöz illő ételek, mint például grillezett ételek vagy burgerek közül lehet
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Sport2 Vendéglátó Szociális Szövetkezet az üzleti tevékenysége bővülése során számos kihívással szembesült, amelyek szükségessé tették egy vállalatirányítási rendszer bevezetését. Az alábbi problémák és igények indokolták a döntést: A tevékenységek növekedésével párhuzamosan a manuális folyamatok és az egyszerű nyilvántartások kezelése egyre nehézkesebbé vált. Az üzleti adatok (pl. készlet, bevételek, kiadások) kezelése széttagolt volt, ami nehezítette az átláthatóságot és a megalapozott döntéshozatalt. A működési költségek optimalizálása érdekében szükség volt egy olyan rendszerre, amely segít a készletek, munkafolyamatok és erőforrások hatékonyabb kezelésében. Az időszakos készlethiányok vagy túlzott raktárkészletek problémát okoztak, amit a rendszer bevezetésével kívántak orvosolni. Az éttermi és italszolgáltatási tevékenység szezonális jellege (pl. sportesemények, fesztiválok) miatt rugalmas, előrejelzést támogató megoldásra volt szükség, amely segít az erőforrások hatékony allokálásában. A szövetkezet számára kiemelten fontos volt, hogy pontos pénzügyi jelentéseket tudjon készíteni, amelyek alapját képezhetik a hosszú távú tervezésnek és a fenntartható növekedésnek. A vendéglátóipar szigorú szabályozási környezetben működik, amely folyamatosan naprakész adminisztrációt és nyilvántartást igényel. Az adminisztráció jelentős időt és erőforrást vett igénybe, ami lassította a folyamatokat. A vállalatirányítási rendszer bevezetésével csökkenteni kívánták az ezzel járó terheket.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Sport2 Vendéglátó Szociális Szövetkezet egy integrált vállalatirányítási rendszert (ERP) vezetett be. A rendszer bevezetésére a cégünk közreműködésével került sor, amely során a szövetkezet működését részletesen elemezve egyedi megoldásokat dolgoztunk ki. A tanácsadás során 4 modul bevezetését határoztuk meg. Készletgazdálkodás, értékesítési modul, személyzeti menedzsment, ügyfélnyilvántartás. A valós idejű készletkövetés, csökkentette a hiányok és túlzott készletezés kockázatát és az automatikus rendelésgenerálás a minimális készletszintek alapján is beállításra került. Az értékesítés modul gyorsította rendelésfelvétel folyamatát és az elszámolást, amely javította a vendégek kiszolgálási élményét. A személyzeti menedzsment a munkarendek, túlórák és bérezés átlátható kezelését tette lehetővé. Teljesítménykövetés és munkavállalói elégedettség támogatása. Az ügyfélnyilvántartás az elemzési funkciónak köszönhetően a vendégek fogyasztási szokásainak nyomon követése, segítette az ajánlatok és akciók személyre szabását. A bevezetést követően elért üzleti előnyök: Az automatizált folyamatok bevezetése jelentősen csökkentette az adminisztrációs terheket. Az operatív döntéshozatal felgyorsult a pontos és valós idejű adatoknak köszönhetően. A készletgazdálkodási optimalizáció révén kevesebb selejt keletkezett, és csökkent a felesleges rendelés. Az erőforrások jobb kihasználása csökkentette a működési költségeket. A vendégek gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálása javította az elégedettséget, ami növelte a visszatérő ügyfelek arányát. Az akciók és promóciók pontosabb célzása révén megnőtt az értékesítési volumen. A szezonális csúcsidőszakokra való felkészülés javult a rendszer előrejelzéseinek köszönhetően. A változó piaci igényekhez való alkalmazkodás gyorsabbá vált. Az ügyfélközpontú megközelítés és a hatékony működés révén a szövetkezet jelentős versenyelőnyre tett szert a helyi piacon.