Adatlap


Esettanulmány címe:
Online, Vállalkozásfejlesztési Játék fejlesztése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Alapítvány: Az Alapítvány alapvető célja Békés Vármegye társadalmi – gazdasági fejlődését segítő szellemi tevékenységek támogatása, ösztönzése. Olyan helyi és térségi érdekszférákon is túlnyúló tevékenységek, gazdaságfejlesztő programok megvalósítása, mely támogatja a kis- és középvállalkozások (KKV-k) létrejöttét és megerősödését. További célok közé tartozik a KKV-k versenyképességének fokozása, vállalkozói és piaci ismereteik fejlesztése, növekedési esélyeik bővítése, valamint a felkészülésük elősegítése az EU-s követelményeknek való megfelelésre. Az Alapítvány szolgáltatásairól és azok igénybevételéről szóló tájékoztatást a vármegye több pontján vállalkozói fórumok szervezésével, hirdetések, sajtófelhívások segítségével és Internet elérhetőség biztosításával oldja meg. Jelenleg a szervezet 5 fő munkavállalóval működik és segíti a békés megyei vállalkozókat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Egy olyan platform létrehozása volt a cél, ahol nem csak egy egyszerű kérdőív és sablonos, unalmas űrlap kitöltése és kiértékelésére kerül sor, hanem egy interaktív, felhasználóbarát - továbbá tablet és mobil készülékekre optimalizált - játékkal találkozhattak a fiatalok.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Békés megyéért Vállalkozásfejleszési Alapítvány 2019-ben elnyerte a ROHU-331 kódszámú, „Cross-border network to support the professional career development in the border region, pályázatot melynek keretében egy interaktív, fiatalokat, - főként középsikolásokat, gimnazistákat - a vállalkozás világával megismertető és megkerdveltető interaktív online játék fejlesztésével bízta meg a GXLabs Kft-t (Akkor még Gexa`Software International Kft.). Egy olyan platform létrehozása volt a cél, ahol nem csak egy egyszerű kérdőív és sablonos, unalmas űrlap kitöltése és kiértékelésére kerül sor, hanem egy interaktív, felhasználóbarát - továbbá tablet és mobil készülék optimalizált - játékkal találkozhattak a fiatalok. A Platform teljes tervezésén - arculat, webodal, játék grafikák - túl, a szoftver teljes fejlesztését és üzemeltetését - immár 5. éve - cégünk végzi. Alkalmazott technológiák tekintetében, az alábbi megoldásokat alkalmaztuk: Tervezés: - a webolda tervezése Adobe Photoshop, illetve egyes vektorgrafikus elemek tervezése Ai (Illustrator) segítéségével történt, - a játékgrafikák Adobe Ilustrator segítségével készültek. Weboldal: - Cégünk egyedi fejlesztésű, PHP alapú CMS-e (Content Management System - EasyManage 3), ami nem csak a weboldal tartalmai, de a játékban megjelenő interaktív felületeket is lehet módosítani. - Reszponzív webdesign Játék: - Phaser 3 (phaser.io) JavaScript játékmotor alkalmazása - NodeJS játék backend service-ek, amelyek a játék vezérlését kezelik és tárolják (perzisztálják és irányítjáák a játék folyamatokat a szerveren) - Adobe Ai-al (Illustrator) történő játékgrafikai elemeket vektorgrafikus tervezése Dokumentáció: - Felhasználó dokumentáció készítése Magyar és Román nyelven, - Szoftver (CMS és adminisztrációs) felhasználói és üzemeltetési dokumentáció készítése. A szoftvert idén már 5. éve üzemeltetjük a GXLabs szeverein, közel 100% rendelkezésre állással, bármilyen komolyabb incidens nélkül.