Esettanulmány címe:
Bookline Könyvajánló Asszisztens
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Libri-Bookline csoporthoz tartozó Bookline a régió egyik legnagyobb kulturális webáruháza.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A webshop hagyományos keresőmotorja nem nyújt lehetőséget arra a felfedezéssel egybekötött keresésre, ami a könyvvásárlás folyamatának sajátja, kiemelten akkor, ha másnak keres valaki könyvet.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
AI-alapú ajánlórendszer működtetése, amely lehetővé teszi a Bookline webshop felületén felnyíló chat widget-en a termékek iránt érdeklődő felhasználók számára a beszélgetést egy automatizált könyvajánló Asszisztenssel. Itt akár érdeklődési körök és korosztály, akár hasonló, korábban olvasott könyvek alapján el tud indulni egy termékeny beszélgetés, aminek egy-egy pontján a felhasználó több ajánlást is kap, a kontextusnak megfelelően. Ezek a személyre szabott ajánlások magas átkattintási rátával jelentős számú eladáshoz vezettek már a bevezetést követő első hónapokban is.