Adatlap


Esettanulmány címe:
Ellenőrzések, különböző adatközlési listák, feladatok, pénzügyek és HR digitalizálása egy folyamatosan bővülő étteremláncnál, az azt kiszolgáló háttérkonyhánál és irodában.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A PADTHAI étteremlánc folyamatosan bővül újabb éttermekkel Magyarországon külföldön is. Jelenleg 13 étteremmel, 1 háttérkonyhával, valamint 1 központi irodával rendelkezik. Az étteremláncnak kiemelt fontosságot jelent a minőségi étkezés biztosítása, amelyhez rengeteg ellenőrzést és adatközlési listát használnak, ezekből rendszeres feladatokat határoznak meg. A folyamatos bővülést jól kidolgozott szabályrendszerrel és belső oktatásokkal támogatják mind az új és meglévő kollégák részére.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az étteremlánc papír alapon, illetve számos különböző Excel munkafüzetben vezette a különböző ellenőrzéseket, listákat és a munkavállalók értékelését is, viszont a folyamatos bővülés mellett ez már nem volt kielégítő, valamint nehézkes volt ezekből összesíteni az adatokat és kimutatásokat készíteni azokból. Az alábbi pontokra kellett digitális megoldást keresni: • Ellenőrzésére szolgáló listák kezelése • Adatközlési listák kezelése (integrálódva az értékesítési rendszerrel) • Éttermek értékelések (Google, Wolt, Foodora, FaceBook, e-mail) begyűjtése, kiértékelése • Kárpótlások kezelése • Próbavásárlások kezelése • Pénzügyek kezelése • Munkaruhák kezelése • Jelentkezők próbanapjainak kezelése • Alkalmi munkavállalók bejelentésének kezelése (integrálódva a bérszámfejtő rendszerrel) • Munkaviszonyok kezelése • EÜ vizsgálatok kezelése • Munkavállalói értékelések kezelése (integrálódva az eLearning rendszerrel) Mindezen pontokat úgy kellett megvalósítani, hogy a folyamatos bővülést támogassuk. Sablonizálni kellett minden listát, generált dokumentumokat, e-maileket szintén a felületről testreszabhatóvá kellett alakítani. E mellett mivel nem csak Magyarországon vannak éttermek, így a felület és az összes törzsadat nyelvesítése is kulcsfontosságú, ahogy az is, hogy több devizát kezeljen a rendszer. Természetesen a biztonság is nagyon fontos feltétel volt, mint például, hogy minden étteremvezető csak a saját éttermére vonatkozó adatokat lássa, de a menedzsment mindent.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megoldásként implementált rendszer a PS VIR keretrendszerét használja, ezzel számos alap követelmény adott volt, mint például: • Reszponzív felület (asztali PC, laptop, tablet és telefonon optimalizált) • Active Directory felhasználó kezelés • Összetett jogosultsági rendszer • Audit naplózási rendszer • Verziókövetés biztosítása minden adatra a rendszerben • Dinamikus menüszerkezet (jelenleg 132 menüpont van a rendszerben) • Nyelvesítés – mind a felület, mind a törzsadatok • ToolTip súgók kezelése • E-mail sablonok kezelése • Dokumentum sablonok kezelése • Háttérszolgáltatások kezelése és implementálása A kialakított rendszer az ÉMP – Éttermi Menedzsment Portál nevet kapta. A rendszert az éttermekben és a háttérkonyhában webes alapon általában tabletről, vagy asztali PC-ről használják, de bizonyos esetekben mobiltelefonról is tökéletesen működik a rendszer. A bevezetést követően a számos ellenőrző és adatközlő listákból, értékelésekből éttermeként és étteremláncra is könnyedén lehet összesíteni az eredményeket és a tendenciákat azonosítani. Ezek összessége jelentősen segíti a döntéshozókat a különböző üzleti folyamatok alakításában. További előny, hogy az alkalmazás bevezetését követően az emberi hibákból származó téves adatrögzítések száma drasztikusan csökkent, a korábban jellemző többszörös adatrögzítések, adatredundanciák megszűntek. Mind e mellett jelentős humánerőforrást sikerült felszabadítani és a korábbi feladatuknál sokkal hatékonyabb feladatokkal ellátni. „Egy rendszer mind felett.” – Számos integráció valósult meg, aminek központjában az ÉMP áll. Itt gyűjtünk össze számos rendszerből adatokat és dolgozzuk azokat tovább.