Adatlap


Esettanulmány címe:
Informatikai termek és projektorok korszerűsítése egy Tankerületi Központ iskoláiban
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
oktatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Tankerületi Központ egy központi közigazgatási intézmény, amely a város és környéke iskoláit koordinálja és felügyeli. Az ágazat a közoktatás szektora, melynek célja a tanulók nevelése, oktatása és egyenlő esélyek biztosítása minden gyermek számára. A tankerületi központ a magyar állam részeként működik, így működése nem a hagyományos értelemben vett cégként, hanem közszolgáltatási intézményként valósul meg. A cégméret tekintetében a Tankerületi Központ több iskolát, oktatási intézményt irányít, amelyek közé tartoznak általános iskolák, középiskolák és speciális intézmények is. Az oktatott diákok száma több ezer fő, a dolgozók között tanárok, adminisztratív személyzet és oktatási segítők találhatók. A piaci körülmények nem tipikus értelemben vett piaci környezetet jelentenek, mivel a közoktatás alapvetően állami finanszírozású.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A XX. tankerületi központ iskoláiban tapasztalták, hogy az oktatás minőségének javítása érdekében elengedhetetlen az informatika termek és audiovizuális eszközök fejlesztése. A meglévő eszközpark elavult, gyakran nem képes megfelelni a modern tanítási módszerek igényeinek. A projekt célja a termek technikai színvonalának emelése, interaktív tanulási élmények biztosítása.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A korszerűsítés során a régi számítógépeket és az elavult projektorokat új, nagy teljesítményű modellekre cseréltük. Az új gépek gyorsabbak, energiatakarékosabbak és kompatibilisek a legújabb oktatási szoftverekkel. A projektorok cseréjével a vizuális megjelenítés minősége javult, a diákok könnyebben követhetik az órákat. A fejlesztések nemcsak a tanulási élményt javították, hanem segítettek abban is, hogy a tanárok modernebb eszközökkel, hatékonyabban végezhessék munkájukat. Az iskolák közötti informatikai szintkülönbségek csökkentek, így az oktatás esélyegyenlősége is növekedett. A projekt hosszú távon hozzájárul a diákok digitális kompetenciáinak fejlődéséhez.