Esettanulmány címe:
Güntner Tata esettanulmány
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ipari hűtők gyártásával foglalkozó Güntner-Tata Kft. 1990 óta meghatározó része a német központú Güntner cégcsoportnak. Az 1931-ben Münchenben hűtőgyártóként alapított vállalat a kereskedelmi hűtés és feldolgozás globális szakértője, világszerte több mint 50 irodával és 6 gyártóüzemmel van jelen Európában, Ázsiában és Amerikában.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Güntner-Tata Kft. Tata és a kistérség legnagyobb munkaadója: a közel 1400 munkatársat foglalkoztatnak, közülük körülbelül 900 fő fizikai, 500 fő pedig irodai munkavállaló. Az átlagéletkor 42 év, a nemek arányának megoszlása pedig - tekintve, hogy a hűtőgyártás a nehéz fizikai munkák közé tartozik - nem meglepő: a kollégák 84%-a férfi, 16%-a nő.
Legfőbb kihívások
Fizikai munkavállalók naprakész, azonnali tájékoztatása
Belső kommunikáció egy platformra csatornázása
Elköteleződés növelése
A Güntner-Tata korábban plakátokon, zárt Facebook csoportokon keresztül igyekezett informálni minél több non-desk kollégáját, valamint az úgynevezett Heti Tizes tájékoztató keretein belül, amikor a csoportvezetők hetente egyszer, tíz percben, szóban összefoglalták a híreket a jelenlévő kollégáknak. Negyedévente 1000 példányban céges újság is megjelent, amit e-mailben kiküldve és faliújságon igyekeztek terjeszteni.
A naprakészség és az elérés minden módszer esetében hagyott maga után kívánnivalót, a pandémia alatt pedig a személyes tájékoztatás helyett is szükség lett más megoldásra. Egy erre irányuló felmérés eredménye szerint a kollégák részéről is nagy volt az igény a belső kommunikáció javítására. Az e-mail ugyan elérte az irodai dolgozókat, de a céges accounttal nem rendelkező fizikai munkavállalókat egyáltalán nem. A zárt Facebook csoportok hivatalosnak aligha nevezhetőek, ráadásul sokan nem szeretik a magánprofiljukat munkahelyi célra használni. A szétszórt, itt-ott megjelenő hírek olvasottsága nem volt mérhető, valamint visszajelzésre, kétirányú beszélgetésre sem adtak lehetőséget.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Megvalósult a naprakész, gyors információáramlás a korábbi korlátok nélkül, így publikálás után már minden felhasználó azonnal hozzáférhet a legfrissebb hírekhez. A tartalmak emellett könnyen szegmentálhatóak, így a felhasználók mindig a számukra releváns hírekkel fognak találkozni az appon.
Nemcsak a hírek, de a dokumentumtár, jelentkezések, elérhetőségek, programok is a Hírcserélőben érhetőek el. Az onboarding és e-learning anyagok, videók és tesztek is áthelyeződtek az appra, könnyen visszakereshető, bármikor újra megtekinthető információkkal. Az új belépők így már a legelső naptól kezdve megismerkedhetnek a Hírcserélővel.
A vállalati kultúra érezhetően erősödött: a programokat könnyebb megszervezni a platformon, ezekre többen is jelentkeznek, valamint szívesen vesznek részt a munkavállalók
Megnyílt az út a kétirányú kommunikáció előtt: kérdés esetén a kollégák a cseten gyorsan felvehetik a kapcsolatot a megfelelő személlyel, valamint kommenteken, felméréseken keresztül jelezhetnek vissza.