Esettanulmány címe:
OperacióX
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
humán-egészségügyi, szociális ellátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Magyarország egyik legnagyobb és legkomplexebb, a teljes betegutat lefedő, országosan elérhető járó-, és fekvőbeteg ellátással, valamint képalkotó és laboratóriumi diagnosztikával rendelkező magánegészségügyi szolgáltatójánál. A csoport által foglalkoztatott orvosok és szakdolgozók száma több mint 1000. Évi félmillió orvos – beteg találkozó lebonyolításával, a fővárosban és megyeszékhelyeken van jelen és több mint 70 szakterületen nyújt szolgáltatást a betegellátásban. 2023-ban a csoport közel 30 milliárdos árbevételével az egyik legnagyobb piaci részesedésű szolgálatatók közé számított.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megoldandó feladat egy olyan betegút folyamat menedzselő szoftver megalkotása volt, mely a kapcsolatfelvételtől végigvezeti a pácienst a szolgáltató kollégáinak szoftveres támogatásával a problémafelvetéstől a megoldásig. Szélsőséges esetben ez a folyamat az ügyfélszolgálatra befutó érdeklődéskor indul, ahol a felvetett problémára orvosi konzultációra való időpontfoglalás történik, majd a kivizsgálások sorát koordinálja és a műtétek tervezésében, előkészítésében, a páciens felkészítésével eljutunk egészen a műtéti időpontig, majd a rehabilitációt és elbocsátást, fizetési folyamatot követően, a kontroll időpobtok koordinálásával és a folyamat legvégén a páciens elégedettség felmérésével esetleg műtétet követő féléves periódusokbnan az életminőség visszamérésével zárul. Erre ma Magyarországon szinte senkinek nincs intergrált, medikai szoftverekkel kommunikáló megoldása, kivéve a Webapix ügyfelét.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A szolgáltató által használt szoftver egy komplex rendszer, amely számos hasznos funkciót integrál a páciensek kezelése és a szolgáltatások adminisztrációja érdekében. A rendszer elsődleges célja, hogy javítsa az egészségügyi szolgáltatások hatékonyságát, a betegellátást, valamint megkönnyítse az orvosi csapat és a páciensek közötti kommunikációt. Az integrált rendszer, kommunikál a cégen belül használt medikai-, pénzügyi-, call center -,etc. szoftverekkel és a Megrendelő mobil applikációjával is kommunikál illetve szállít számára adatokat. Egy helyről vezérli a telemedicína megoldások hatékony használatát, (mint pl. online konzultáció, másodvélemény, e-recept, szakorvosi chat) képes a normál fekvő- és járóbeteg ellátás mellett a vállalti egészségügyi megoldások eltérő igényeinek kielégítését így versenyképessé teszi az ügyfelünket a vállalati szegmensben is.