Esettanulmány címe:
Az oktatás digitalizációjának új korszaka a szabályozott pénzügyi ágazatban
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
pénzügyi, biztosítási tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél egy közepes méretű, pénzügyekkel és biztosításokkal foglalkozó cég, amely Magyarországon működik, és az oktatási, továbbképzési, valamint kötelező szakmai vizsgák lebonyolításában innovációra szorult. Az ágazat erősen szabályozott, az MNB által előírt oktatási és vizsgakötelezettségek jelentős adminisztratív terhet róttak a cégre. A vállalat célja az adminisztratív terhek csökkentése, a folyamatok digitalizációja, valamint az alkalmazotti teljesítmény nyomon követésének automatizálása volt. A szervezet versenykörnyezetben működik, ahol a szakmai oktatások és továbbképzések iránti keresletet a jogszabályi előírások és a pénzügyi szektor folyamatos fejlődése generálja. Az ügyfél a digitális tananyagok és vizsgák rendszerezett kezelésével, valamint a személyre szabott képzési lehetőségekkel válik kiemelkedővé ezen a piacon. A rendszer mobilkompatibilis kialakítása is megfelel a modern felhasználói igényeknek.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalat fő problémája a manuális, papíralapú oktatási és vizsgafolyamatokból eredő túlzott idő- és erőforrásfelhasználás, valamint a szabályozási megfelelés biztosításának nehézségei voltak. Az alábbi kihívások merültek fel:
1. Az oktatási anyagok rendszertelen kezelése, amely megnehezítette a tartalmak frissítését és visszakereshetőségét.
2. A kötelező vizsgák és továbbképzések nyomon követésének hiánya, ami miatt az alkalmazottak időszakonként lemaradtak az előírt tanfolyamokról.
3. Az adminisztráció túlterheltsége: a jelenléti ívek, vizsgaeredmények és jelentkezések manuális feldolgozása sok hibalehetőséget rejtett.
4. Az MNB által előírt kötelező szakmai továbbképzések teljesítésének dokumentálása nem felelt meg a modern digitális követelményeknek.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök
A fejlesztés eredményeként létrejött az új, felhasználóbarát platform, amely egy mobil- és webalapú oktatási- és vizsgarendszer, az alábbi főbb funkciókkal:
1. Oktatási anyagok kezelése: Strukturált feltöltési és archiválási lehetőség, amely verziókövetéssel biztosítja az anyagok frissességét.
2. Vizsgák automatizált kezelése: A rendszer lehetőséget biztosít vizsgák létrehozására, időzítésére, valamint a kérdésbank egyszerű frissítésére. A vizsgázók teljesítményét valós időben rögzíti és elemzi.
3. Felhasználói jogosultságkezelés: Admin, felettes és munkatárs szintek szerint szabályozza a hozzáféréseket, biztosítva a biztonságos adatkezelést.
4. Értesítések és automatizált emlékeztetők: E-mailben értesíti a felhasználókat a lejáró vizsgákról és a kötelező oktatási anyagokról.
5. Mobilkompatibilitás: A platform használható okostelefonokon, ami jelentősen javította az elérhetőséget.
Üzleti előnyök
1. Adminisztratív terhek csökkentés: A rendszer bevezetése után az oktatások és vizsgák adminisztrációjával töltött idő kb. 40%-kal csökkent.
2. Teljesítménymonitoring: Az automatizált kimutatások segítségével a vezetőség pontosan nyomon tudja követni az alkalmazottak fejlődését.
3. Szabályozási megfelelőség: Az oktatási és vizsgaanyagok archiválása teljes mértékben megfelel az MNB előírásainak.
4. Felhasználói elégedettség: Az alkalmazottak számára átláthatóbbá vált a továbbképzési folyamat, ami növelte az aktivitást.
Az Akadémia 2.0 platform nem csupán a vállalat adminisztrációs terheit csökkentette, hanem versenyelőnyt is biztosított azáltal, hogy korszerű, digitális megoldást kínált az oktatás és vizsgáztatás területén.