Adatlap


Esettanulmány címe:
Komplex rendszer kialakítása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk több mint 20 éve van jelen a vendéglátásban. Vállalkozásukat szívvel, lélekkel és a hagyományok, régi értékek tiszteletével, bevonásával hozták létre. Magyarországon egyedülálló módon pezsdítik fel a desszertek világát. A törzsvendégek mellett a rendezvények világában is sikeresek. Folyamatosan fejlődés jellemzi őket, ebben igyekszünk őket támogatni az informatikai háttér folyamatos fejlesztésével, karbantartásával. Több egységük van, így ezeknek az összehangolása, egységes adatbázis kezelése kiemelkedő prioritású.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk arra kért minket, hogy gyorsítsuk meg a munkájukat, a megrendelések könnyebb és átláthatóbb kezelésével. A vendéglátóhelyen 3 ablakon keresztül veszik fel a vendégek rendelését, aminek a koordinációja főleg a nagy forgalomban precizitást igényel. A desszertek frissen készülnek. Van amelyik elkészítése több időt igényel, de van amelyik akár már a hűtőben vár arra, hogy megtöltsék és kiadják a vendégnek. Ezen felül szempont volt, hogy a hibázási lehetőségeket is kizárjuk a kassza kezelés során.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A vendéglátó egységben két kassza rendszer van kialakítva, mindkét rendszer pénztárgép összeköttetéssel. Ezzel egyszerűsítettük, gyorsítottuk a rendelés felvételt, valamint a hibázás lehetőségét is minimalizáltuk. Nem utolsó szempont volt az elszámolásnál a pontosság is. A kasszákból érkező adatokat egy szerver gép gyűjti, ezzel az adatok egy központi egységen vannak kezelve, valamint ügyfelünk így könnyedén tud távolról dolgozni a szoftverben a nélkül, hogy az alkalmazottakat zavarná a munkájukban. A konyhai monitor és a különböző pályákra telepített nyomtatók az alkalmazottaknak segítenek koordinálni, gyorsítani a beérkező rendeléseket. A különböző pályákon beérkező rendeléseket a konyha monitoron is nyomon tudják követni, így látják, hogy milyen tételeket kell egyben kiadni. A vendégtérnél két monitor van, amin a megjelenő sorszám alapján a vendégek is nyomon tudják követni a rendelésük állapotát. Ez a komplex rendszer nagyban meggyorsította a munkát, kevesebb selejtet termelnek, hiszen a rendeléseket nem csak szortírozza a rendszer, de egyben is mutatja. A kassza rendszer zártabbá tételével pedig az elütések lettek minimalizálva, ami által kevesebb az adminisztráció, nem kell záráskor még az esetleges elütésből származó hibákat keresni. Az alkalmazottak is teljes egészében az ügyfelek kiszolgálására tudnak koncentrálni.