Adatlap


Esettanulmány címe:
Szoftver a kereskedelem támogatására
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyelünk, egy budapesti kereskedelmi cég, amely rendelkezik kis- és nagykereskedelmi webáruházzal. Jelenleg 10+ alkalmazottat foglalkoztat és mára magyarország egyik piacvezető vállalkozása a szegmensben.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megnövekedett rendelésszámmal együtt a megnőtt adminisztrációs teher, illetve a rendelések kezelése okozta a legfőbb problémát. Ez magas emberi erőforrásigényhez, illetve végső soron az ügyfelek elégedettlenségéhez vezetett. A cél az volt, hogy minden folyamatot, amelyet lehet automaziálni, illetve minden olyan feladatot, amely jelentős emberi erőforrásigényt követelt, egy szoftverrel megtámogatni, illetve a lehető legjobban automatizálni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az akkori munkafolyamataikat pontos felmérve megvizsgáltuk, hol lehetséges egy szoftverrel automatizálni, támogatni egy-egy folyamatot. A használt szoftvereket elemztük, hogy miként lehet azokkal együttműködni, illetve melyek azok a programok, amelyeket mindenképpen szükséges lecserélni a cél elérése érdekében. Végeredményben fejlesztettünk számukra egy szoftvert, amely a vállalatirányítási rendszerrel, a webáruházzal együttműködve, automatizáltan képes volt csökkenteni a dolgozókra nehezedő terheket, illetve gyorsította, optimalizálta a folyamatokat. A rendszer automatikusan gyűjti a termékadatokat, árakat és raktárkészleteket a vállalatirányítási rendszerből. Emelett a beszállítói készleteket folyamatosan tölti le a nagykereskedések rendszeréből. A különböző árazási szabályok alapján a rendszer folyamatosan frissíti a termékárakat és raktárkészletet a webáruházban. Így folyamatosan naprakészek a webáruház árai, raktárkészlete és a szállítási idők. Ha egy ügyél megrendel egy terméket, akkor a rendszer automatikusan letölti a rendelést a webáruházból. A korábbi árazás és raktárkészlet alapján ha a termék a nagykereskedésből volt beárazva, akkor automatikusan megrendeli a terméket a beszállítótól, ha ezt a funkciót támogatja a nagykereskedés. Továbbá a nagykereskedések termékeit és a hozzájuk tartozók leírást, képeket is menti a rendszer. Ha a termék már létezik az adatbázisban, automatikusan hozzápárosítja a nagykereskedés termékét, így tud belőle árazni szükség esetén. Ha új termékről van szó, akkor gyakorlatilag két kattintással létrehozza a rendszer az új terméket és képekkel, leírással együtt feltölti a webáruházba, illetve a vállalatirányítási rendszerbe is. Ezen kívül biztosít egy lekérdezési lehetőséget is, ahol láthatjuk, hogy az adott termék hol mennyibe kerül és elérhető-e (beszállító). Így nagyon sok manuális folyamatot automaikusan képes a rendszer elvégezni, amely nagyon sok emberi erőforrást takarít meg a vállalatnak.