Esettanulmány címe:
Építőanyag webáruház indítása (KKV, Pest megye)
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Pest megyei KKV 2012-ben kereste meg cégünket építőanyagokat forgalmazó webáruház készítésével kapcsolatban. Ekkor már javában dübörgött az e-kereskedelem, de a nem kézbe vehető, nem a fogyasztást / szórakozást szolágáló termékek esetében a webáruházon keresztül történő vásárlás nem volt általános. Az építőipar jelentős, stabil felfutásban volt, de a fejlesztést az alsó optimumon kellett tartani, hiszen induló projektről volt szó.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Új webáruházként az első megoldandó feladat az volt, hogy a webshop jó helyezéseket szerezzen a Google keresőben. Mivel ebben az esetben az egyetlen marketing eszköz a keresőoptimalizálás volt, az aktuális trendek követésére és alapos munkára volt szükség.
Szintén fontos volt a webshop jó használhatósága és az egyszerű, jól működő keresés, illetve az a kifinomult és alapos automatikus szállításiköltség számítás és kiegészítő termék hozzárendelés, ami iparági szinten akkor ismeretlen volt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A webáruház egyedi és gyorsan működő PHP + MySQL + Ajax megoldásra épült, a kiemelt termékek keresőoptimalizálása jól sikerült, és a megrendelő szakértő és kitartó munkájának köszönhetően az indulást követően a megrendelő elsődleges projektje lett.