Esettanulmány címe:
GLT Delta Kft. | Épületgépészet, generálkivitelezés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A GLT Delta Épületgépész Kft. egy több generációs családi vállalkozás, melynek történte egészen 1985-ig nyúlik vissza és Pécshez kötődik. A közel 40 éves működés alatt a vállalat komoly fejlődésen és növekedésen ment keresztül és mára a dél-nyugat magyarországi régió egyik meghatározó épületgépészeti vállalkozása lett. Ma már nemcsak Magyarországon, hanem Európa számos országában jelen vannak, többek között Ausztriában, Németországban, de például Lettországban is gyártanak. A GLT mindig elől járt az innovációban, ezért több alkalommal is díjazták őket és talán ez a sikerük legfőbb titka.
A generációváltással újabb lendületet kapott a vállalkozás, mivel a fiatalok új szemléletet, eljárásokat és technológiát hoztak a cég életébe. Az elmúlt időszakban új gyártócsarnok felépítése valósult meg Szigetváron, ami előre vetíti a további növekedést.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cég tulajdonos-vezetői 2023-ban látták elérkezettnek az időt egy modern, felhő alapú, külső alkalmazásokkal is integrálható ERP rendszer bevezetésére, az ügyviteli folyamatokat támogató IT megoldások korszerűsítésre, annak érdekében, hogy a rendszerek hatékonyabb és áttekinthetőbb működést biztosíthassanak és képesek legyenek kiszolgálni a jövőbeli bővüléssel járó igényeket. Az előzetes megbeszélések alapján szükségét éreztük annak, hogy a vállalat belső folyamatainak néhány pontját bővebben elemezzük annak érdekében, hogy a Microsoft Dynamics 365 Business Central vállalatirányítási rendszer lehetséges bevezetésekor minden felmerülő igényt maradéktalanul lefedhessünk.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az üzleti folyamatok részletesebb áttekintésére két napot szántunk.
A felhasználók segítségével pontosan felvázoltuk, hogyan épül fel a GLT Delta Kft. üzleti tevékenysége, illetve feltártunk néhány problémát, amely rendszerfüggetlen, így nem az alkalmazott ERP megoldás, hanem a folyamatok megváltoztatása fogja jelenteni a megoldást.
A felmérés alapján világosan látszott, hogy a sok szigetszerű, részben elavult és feleslegesen túlbonyolított megoldás nem tudja biztosítani a fejlődést. A Microsoft Business Central-ra alapozott koncepciónál igyekeztünk minél inkább a standard, dobozos funkciók alkalmazásánál maradni, hogy biztosítani tudjuk a rendszer költséghatékony fenntarthatóságát.
Az üzleti folyamatok felmérése és a Microsoft Business Central-ra épülő koncepcióterv elfogadása után a Tetra Business Solutions Kft. megbízásával 2023 szeptember elején indult a bevezetési folyamat és a projekt ütemezésnek megfelelően biztosítani tudtuk a 2024 január 2.-i éles indulást.
Jelenleg a GLT Kft. üzleti folyamatainak nagy része már a Microsoft Business Central ERP rendszerben valósul meg, amit kb. 25 felhasználó használ.
Az alaprendszer (Pénzügy, Értékesítés, Beszerzés, Raktárkezelés, Készletkezelés, Projektkezelés) használatán kívül a teljesség igénye nélkül érdemes megemlíteni néhány Business Central testreszabást:
Raktári és projekt készlet folyamatok vonalkódos követése telefonos mobil alkalmazással (standard mobil kliens kiegészítése)
Beszerzési bizonylatok soronkénti jóváhagyása
Projekt varázsló: projektek, projekt raktárak, projekt cikkek és dimenziók létrehozását támogató megoldás
Elektronikus bankolás
Ezeken kívül számos más építőiparban alkalmazott folyamatra adott megoldást az alaprendszer és kerültek automatizálásra bizonyos ügymenetek egyedi fejlesztéssel.
A bevezetés egyik érdekessége volt, hogy a cég házi pénztár kezelését a 99 éves Sári néni végzi, aki megtanulta a Business Central ezen moduljának a használatát a bevezetés során és ezzel minden valós