Esettanulmány címe:
Esettanulmány: Egyedi vállalatirányítási rendszer sikeres bevezetése egy kis-vállalatnál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az esettanulmányban szereplő ügyfél bemutatása
Az ügyfél egy kis méretű, dinamikusan fejlődő nyílászáró kereskedelmi cég, amely a hazai piacon tevékenykedik. A cég fő profilja a minőségi nyílászárók (ablakok, ajtók, garázskapuk) értékesítése és telepítése lakossági és vállalati ügyfelek számára. A piaci verseny erős, a vevői igények egyre komplexebbek, ezért a hatékony működés és a gyors reagálás kulcsfontosságú a sikerhez.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megoldandó üzleti probléma bemutatása
A cég növekedésével párhuzamosan a meglévő, elavult informatikai rendszerek már nem tudták hatékonyan támogatni a vállalat működését. A legfőbb problémák a következők voltak:
Integráció hiánya: A különböző részlegek (értékesítés, raktár, pénzügy) különálló rendszereket használtak, ami megnehezítette az adatok áramlását és a folyamatok átláthatóságát.
Készletkezelési nehézségek: A pontatlan készletnyilvántartás miatt gyakran előfordultak készlethiányok vagy felesleges készletek, ami növelte a költségeket és rontotta a vevői elégedettséget.
Lassú ügyfélkiszolgálás: Az információk nehézkes elérése és a manuális folyamatok miatt az ügyfélkiszolgálás lassú és kevésbé hatékony volt.
Pontatlan riportok: A különböző rendszerekből származó adatok összehangolása időigényes és hibás volt, ami megnehezítette a vezetői döntéshozatalt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök
Az Inverzum Next Vision Zrt. segítségével a cég egy modern, integrált vállalatirányítási rendszert (ERP) vezetett be. A rendszer a következő modulokat tartalmazta:
Értékesítés és CRM
Készletkezelés
Beszerzés
Pénzügy és számvitel
Riporting és elemzés
A bevezetést követően a cég jelentős üzleti előnyöket ért el:
Megnövekedett hatékonyság, az integrált rendszernek köszönhetően a folyamatok automatizáltak és átláthatóbbak lettek, ami jelentősen csökkentette a manuális munkát és a hibák számát.
Javult a készletkezelés, a pontos készletnyilvántartásnak köszönhetően csökkentek a készlethiányok és a felesleges készletek, ami optimalizálta a költségeket.
Gyorsabb ügyfélkiszolgálás, az információk gyors és egyszerű elérése, valamint az automatizált folyamatok lehetővé tették a gyorsabb és hatékonyabb ügyfélkiszolgálást.
Pontosabb riportok, a rendszer automatikusan generálta a szükséges riportokat, ami pontos és naprakész információkat biztosított a vezetői döntéshozatalhoz.
Jobb átláthatóság, az integrált rendszernek köszönhetően a vezetőség valós időben követhette a vállalat működését, ami segített a problémák gyors azonosításában és megoldásában.
A bevezetett ERP rendszernek köszönhetően a cég versenyképessége jelentősen javult, és hatékonyabban tudott reagálni a piaci változásokra.